Ny inom hoppning

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Poplan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 712
P

Poplan

Jag har en islandshäst som jag brukar hoppa ibland. Han hoppar inte så högt 80 kanske men han är inte heller byggd som en hopphäst. Men nu undrar jag får jag vara med på hopptävlingar fastän han är en islandshäst eller är det bara ponnyer som får tävla. Och som jag fattar det så måste man mäta in hästarna som A-B-C-D ponnyer om man ska kunna tävla. Vart gör man det?

Sv: Ny inom hoppning

om du inte mäter hästen så får du hoppa den bland stora hästar. Är du under 18 och vill tävla ponny kan du mäta den och då tävla i den kategori den är inmätt i. Rasen har inte med om den är ponny eller inte, ponny är en storlek, men vissa raser förknippas mer med "ponny" än andra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 638
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
739
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 478
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka