Ny Ipod användare

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Scratch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 985
S

Scratch

Köpte min första Ipod idag, och fattar inte ett skatt av hur jag ska göra med den. Har laddat ner Itunes, men hur gör jag för att få in låtarna i podden?

Hjälp snälla någon?

Sv: Ny Ipod användare

Satt precis som du igår-natt, och såg ut som ett stort ?-tecken.

Har du kommit så långt så att den är syncroniserad till itunes på datorn?

Ingen aning. Det ända jag vet är att alla mina låtar ligger i Itunes, längre har jag inte kommit.

är låtarna i iTunes mp3?

isf, koppla in din iPod, så frågar den om du vill synca automatiskt, jag skulle rekommendera att kryssa i "hantera spår manuellt".

Sen trycker du på bibliotek som är i vänsterspalten (typ högst upp i listan), där är alla dina låtar, så markerar du de du vill ha (eller alla) å så bara drar du över dem till lilla iPod-ikonen som också finns i vänsterspalten...

urenkelt!!!

för att markera alla låtar, ställ dig på en, sen äpple + A eller om du har PC, Ctrl + A
bara vissa, håll nere Ctrl och klicka på de du vill ha, vissa inom ett "spann"markera första låten, sen shift (håll nere) å sista låten, så blir det de låtarna!

Jag brukar bara öppna min vanliga mapp med låtar (alltså inte blanda in dem i iTunes) och sen dra över dem från mappen till min ipod i iTunes :) Strutsenkelt

Jag brukar bara öppna min vanliga mapp med låtar (alltså inte blanda in dem i iTunes) och sen dra över dem från mappen till min ipod i iTunes :) Strutsenkelt

OBS: om man gör så så bör man gå in i inställningar -> avancerat och sen bocka av "kopiera filer till mappen iTunes Music när spår läggs till i biblioteket"

Annars har man dubbel på datorn :D

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
397
Senast: sweep
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Presto
·
Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
612
Tjatter Jag har köpt en ny mobil, och har inget bank id på den. Inte heller swish. Och för att kunna fixa det måste jag ju kunna komma in på min...
Svar
16
· Visningar
1 085
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka