Ny kastrationsteknik?

Sv: Ny kastrationsteknik?

vad är det för ny teknik ? hur går den till ?

du kanske menar när dom kastrerar via ljumskarna ? jag kollade lite på det när min skulle kastreras, men blödningsrisken va visst större då. en granne höll på att mista sin hingst efter den typen av kastrering i blödningar.

du kanske menar när dom kastrerar via ljumskarna ? jag kollade lite på det när min skulle kastreras, men blödningsrisken va visst större då. en granne höll på att mista sin hingst efter den typen av kastrering i blödningar.

Ja det är kanske det jag menar! :) Men det lät inte som någon ny teknik kanske?

nä, är det den "tekniken" så är den väl inte direkt ny :angel: här kostar det runt 2500 kr ungefär.

personligen har vi valt att ta hingstarna på klinik med operation sedan början-mitten av -80. det är ungefär samma kostnad (betalade runt 2200 sist har jag för mig, med en natt på kliniken) då syr dom ihop efter kastrering och hästen ska stå på boxvila ca. 10 dagar, och dom ska promeneras 2 ggr/dag.

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Freazer
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 278
Senast: Bregen
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka