Ny kattunge =D

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Sarasara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 680
S

Sarasara

Det är såhär att vi ska ta hem en av de små stallkattungarna på "prov", d.v.s. se om hon fungerar tillsammans med våra andra djur..

Vi har en hund, en golden retriver 9 år gammal (tror jag :angel: )

Och sen har vi det stora problemet..En hankatt på 12 år :crazy:

Tror ni att det kommer fungera? Och kan jag göra på något sätt så att dom ska acceptera den nya?

Tack på förhand

Sv: Ny kattunge =D

Jag tror att det kommer att gå bra..
Vi har en 8-åriga katt hemma som accepterade kattungen efter ca 3-4 dar och har en golden som heter Smulan som tycker det är kul med nya lekkamrater så nu är det med hunden och kattungen som leker än kattungen och den äldre katten! :rofl:

Sv: Ny kattunge =D

Det kan ta lite tid, men vuxna katter brukar kunna acceptera kattungar och så småningom bli goda vänner. Se bara till att ungen är tillräckligt gammal innan ni hämtar den (minst 12 veckor, gärna mer)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 292
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
512
Senast: Trott
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka