Bukefalos 28 år!

Ny kattunge =D

S

Sarasara

Det är såhär att vi ska ta hem en av de små stallkattungarna på "prov", d.v.s. se om hon fungerar tillsammans med våra andra djur..

Vi har en hund, en golden retriver 9 år gammal (tror jag :angel: )

Och sen har vi det stora problemet..En hankatt på 12 år :crazy:

Tror ni att det kommer fungera? Och kan jag göra på något sätt så att dom ska acceptera den nya?

Tack på förhand
 
Sv: Ny kattunge =D

Jag tror att det kommer att gå bra..
Vi har en 8-åriga katt hemma som accepterade kattungen efter ca 3-4 dar och har en golden som heter Smulan som tycker det är kul med nya lekkamrater så nu är det med hunden och kattungen som leker än kattungen och den äldre katten! :rofl:
 
Sv: Ny kattunge =D

Det kan ta lite tid, men vuxna katter brukar kunna acceptera kattungar och så småningom bli goda vänner. Se bara till att ungen är tillräckligt gammal innan ni hämtar den (minst 12 veckor, gärna mer)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 278
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Har två kattfarbröder (12 och 9 år) som är bästisar. Den äldre levde själv tills vi skaffade den yngre och det höjde hans livskvalitet...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: cewe
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 723
Senast: Murphy
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp