Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gullan86 skrev:hm okej men vart menar du att jag ska fästa draglinorna? ska jag låta draglädret vara kvar? för jag kan ju inte fästa nåt där draglädret nu är fäst i lokan efterosm det bara är en minimal liten ring. vill helst inte förstöra den igenligen (klippa av remmar o sånt) eftersom den är antik.
Jag ser det lite som att hellre använda den och ändra lite, än att låta den ligga i en gammal lådaVill man ha en loksele att titta på finns det gott om oanvändbara såna för en billig peng. Mitt stal har 3 lokselar som jag inte vill lägga på nån häst, de är ca 100 år minst allihop.
Med draglädret så menade jag att du tar bort dragringen, och låter draglädret vara kvar med spännet o allt. I spännet fäster du bara en draglina, det blir precis likadant som att fästa den i en maratonbrösta. Jag har inte helt tänkt igenom alla detaljer, orkar inte det via en bild. Vill klämma på grejerna.
travskakelrem för att det inte ska lyfta?
Japp, så den blir som en bukgjord, med en handsbredd emellan. MEN, din rockard är ju lite felbyggd så den är för lätt, så kanske att du måste dra åt den lite mer än så.
och fästa skakelremmarna i den tampen från däcklen lr? som ja gjort innan.
men då blir det ju bara en gjord gör inte det nåt?
ser gärna en bild på hur du gjort.
Har ingen loksele, jag menade mest remmen från skakeln under magen, för jag har ju travrockard och den är lätt fram.
aa tycker me lokorna ser lite stora ut funderar på om ja ska sätta en sån rem(som övre lokremmen sitter i nu) under den nuvarande kanske. tror du den tömringen på lokan kommer komma för högt upp då?...
och så verkar det lite konstigt när jag spände den undre lokremmen det blev lixom aldrig ett jämnt tryck längs med hela eller vad ska jag säga det kändes som att den remmen var för lång men endå som du serr så har jag ju spänt ihop det så mkt ju.
vad tycker du om selen i övrigt?/i förhållande till den andra ja hade?