Ny mobiltelefon

p_c

Trådstartare
Nu är det så här att min mobil la av helt idag så kör på reserv telefonen, men måste inskaffa en ny snart. Vilka telefoner rekommenderar ni?
Jag har inga direkt krav, utan den ska funka i det vanliga livet. Den behöver inte vara stöttålig eller något sånt. Så vilka rekommenderar ni?

Sv: Ny mobiltelefon

Vill du ha lite modernt lull lull som facebook i mobilen, kunna läsa mail enkelt. touch eller vanliga knappar?
SonyEricsson elm är en vanlig prisvärd mobil
vill man ha en enkel men fungerande touch, HTC wildfire
mer och mer htc ju mer avancerat man vill ha
lite skön känsla och trevlig, Iphone

jag kan tänka mig allt möjlig skit i mobilen i princip ;) Touch har jag gärna. Htc vill jag inte ha, har lite fördomar om dem ;)
Iphone tycker jag är alldeles för dyr :angel:

kl.
någon som har erfarenhet av Samsung wave 723 eller Samsung 8500 Wave?

samsung har JAG fördomar mot :)
HTC har blivit mycket bättre det senaste året.
Samsung är nog likvärdiga HTC numera
och så dyr är inte iphonen, ofta hyffsat subventionerad när du tecknar abbonemang.
Du MÅSTE ha dataabb om du ska ha touch, annars blir det grymt dyrt, räcker oftast med t.ex. telia prata med data för 98kr/mån+pris för mobil

okej, jag som tycker samsung faktiskt hade utvecklats bra ;)
Jag tittade på samsungen och 17000!! är inte billigt enlig mig ;) varför måste man ha dataabb?

om du surfar utan det så drar det gärna iväg....men har du inga direkt krav så skulle jag säga att köp vad som helst utom en smartphone! bättre (vi pratar om dygns skillnad) batterier , billigare och du kan ändå surfa för enklare behov , nyheter , tidtabeller etc , inte lika snyggt men för ungefär halva priset

Om du har/vill ha abonnemang så brukar det numera finnas en hel del bra dealer med bra pris på telefonerna.

Själv fick jag min Iphone gratis då jag tecknade mig på 24mån fast pris. Jag har haft operatören i flera år och vet att det är bra täckning där jag är, dessutom känner jag mig själv och vet att månadskostnaden drar iväg rätt mycket så detta är mycket förmånligt för mig.

Nu är jag ju dock fast o kommer aldrig klara mig utan den, vilket är en nackdel! Men det är den bästa telefonen jag haft.

jag har en HTC Wildfire, en lite mindre smartphone, inte alltför dyr, helt ok batteritid (ca 2 dygn) men fungerar bra. Sambon har HTC Desire HD, deras "värsting". vi är båda nöjda, även om jag tycker hans mobil är groteskt stor och han tycker min är ypptepyttig ;)

de jag känner med Ericsson är sådär nöjda, lite struliga har de tydligen varit.

Samsung har jag ingen uppfattning om, mer än att jag tycker de är dyra!

Iphone skulle jag aldrig köpa, dels för att de flesta jag känner har haft problem med spruckna skärmar till höger o vänster, dålig service etc. plus att alla har en :p sen skulle jag inte lägga så mycket pengar på en mobil heller.

jag surfar inte mycket alls på mobil använder adtorn till det ;) sen sms skickar jag mycket av, har alltid gjort och kommer alltid göra. Men att hitta ny mobil är lite av en djungel jag var inte jätte beredd på att köpa ny telefon, så har inte tänkt ut vad jag vill ha.

men det blir nog en samsung wave 8500 eller en motorola defy när den kommer ut i april ;)

Jag har en HTC Desire och är skitnöjd. Gudarna ska veta att jag inte är rädd om telefonerna, men denna klarar mycket:)

Enkel, användarvänlig, tålig och bra grejer i den, så testa och släpp fördomarna;)

Jag har precis införskaffat mig en Nokia N8. 12 megapixel kamera. Grymt bra ljud och väldigt bra batteritid. Jag, som är en Nokiafantast och anti Ericsson och Iphone, är grymt nöjd över köpet! :)

Jag har bara haft den i en dag, men kollat runt mycket på nätet och enligt recensioner så ska den hålla bra. Både skalet och displayen är förstärkt mot stötar och repor. Batteriet är inbyggt och så även minneskortet. Nokia, ja, dom gör bara bra grejer som håller (enligt egna erfarenheter).
http://www.mobil.se/tester/nokia-n8-i-test-1.378014.html

Senast ändrad:

tänk vadman kan ändras, först var jag nokia i ca 10år, sedan se i ca 10 år och nu så är det iphone och htc, men jag är öppen både för nokia och se nu....
enda tråkiga med nokia nu är att de håller fast vid symbian och till det görs inte så många appar, men N8'n är en bra telefon.

Men jag har ingen användning för appar, så därför passar nokia mig bra. Jo, jag var lite anti Nokia för nått år sen då jag hade SE men när jag fick en Nokia telefon igen så blev jag kär.
Jo, men dom arbetar vidare och de kommer finnas uppdateringar för Symbian. Själv anser jag att den fungerar bra. Jag fick testa en Iphone hos en kompis, och det var då bara 3GS, och hjälp vad jag virrade bort mig. Vad är inte 4:an då lixom? N8:an passar mig perfekt. Inte för komplicerad.

motorola ja, finns de kvar :-)
en gång i tiden störst på marknaden tack vare sina små mobiler som hundbenet!
3300motogsm.gif

hahah, den som jag har tittat på är lite annan jämnfört med de telefonerna ;)

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/Mobilvaljare där kan du klicka i lite rutor själv och dra prisreglaget.
Jag använder en Samsung I5700 Galaxy Spica
Jag var noga med att köpa med comviq (den är dock olåst.. så telia har suttit i telefonen mestadels).
Vilket gav mig 1200kr rabatt. Och telefonen är jag också nöjd med.
Minidator med android och allt lull lull om man så önskar.

Jag gillar inte xperia x10 mini eller mini pro (den utan tangentbord).
Men jag har lite större händer och den lilla skärmen och gränssnittet störde mig.
Jag kan vara jäkligt petig och personlig i valet av telefon :P.
Däremot så flyter den telefonen oftast ganska bra och verkar "funka" bra.

Jag har +"surf i mobilen" för 49kr/månaden.
Jag har använt 2 gigabyte trafik så det var ett ganska bra val.
Men jag är extrem i användningen och nästan alla mobiloperatörer har någon form av maxtaxa per dag/vecka.
Prata med din operatör innan du väljer och välj inte direkt på plats.
Säljare är säljare, de har säljmål och säljer gärna extra mycket saker och dyrare lösningar än vad som passar dig optimalt.

Lycka till.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 357
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
168
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
402
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 246
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10