Ny partner med starka åsikter

Hej

Jag började starkt, packade, körde o packade. I en vecka körde jag i hemlighet till min nya lgh.

Sedan hände något. Han blev "snällare" ville mer och jag fastnade!!!

Fastnade i processen. Tog inte tag att göra det sista. Sängen o soffan o 10 kartonger.

Han vet att jag fått ut en större summa pengar o verkar vilja investera i div saker. Som bilar, skoter, båt etc.

Idag sitter jag på bussen. Ska till lgh, låna en bil av en vän o köra de sista. Har beställt flyttfirma för det sista. Soffa o säng.

Måtte jag ha styrka att slutföra detta. Jag håller på att gå sönder.

Min vän som lånar ut bilen fattar inte varför jag dog mitt i allt flyttande. O säger att hen bryter kontakten med mig om jag backar de minsta.

Jag går sönder......
 
Det är det han vill; att det ska vara svårt och förvirrande. Klappa med ena handen och slå med den andra. Det är ett sätt att hålla dig kvar.

Så behandlar en inte sin partner i en sund relation. Du är värd bättre, tro mig.

Skriv en punktlista på allt som hör till det negativa. Läs, läs, läs. Glöm resten. Ta dig därifrån medan du kan. Snart kan han ha tryckt ner dig så långt att du inte ser klart längre och då är det för sent.
Jag ser inte klart. Min kompass snurrar.....
 
Hej

Jag började starkt, packade, körde o packade. I en vecka körde jag i hemlighet till min nya lgh.

Sedan hände något. Han blev "snällare" ville mer och jag fastnade!!!

Fastnade i processen. Tog inte tag att göra det sista. Sängen o soffan o 10 kartonger.

Han vet att jag fått ut en större summa pengar o verkar vilja investera i div saker. Som bilar, skoter, båt etc.

Idag sitter jag på bussen. Ska till lgh, låna en bil av en vän o köra de sista. Har beställt flyttfirma för det sista. Soffa o säng.

Måtte jag ha styrka att slutföra detta. Jag håller på att gå sönder.

Min vän som lånar ut bilen fattar inte varför jag dog mitt i allt flyttande. O säger att hen bryter kontakten med mig om jag backar de minsta.

Jag går sönder......
Du klarar det! Blunda, ta mantag, och hoppa. Det blir bättre sen!
 
Jag ser inte klart. Min kompass snurrar.....
Såklart du inte ser klart. Det ingår i processen. Låt han inte ta dina pengar, spara dom till dig själv och ditt liv och din framtid. Försök att sätta dina egna behov först. Se inte tillbaka, flytta och bryt för all framtid. Skaffa ett professionellt samtalsstöd med någon som är inriktad på kvinnomisshandel. För du har varit utsatt för brott. Du är ett brottsoffer. Du måste gå för att rädda ditt liv.
 
Hej

Jag började starkt, packade, körde o packade. I en vecka körde jag i hemlighet till min nya lgh.

Sedan hände något. Han blev "snällare" ville mer och jag fastnade!!!

Fastnade i processen. Tog inte tag att göra det sista. Sängen o soffan o 10 kartonger.

Han vet att jag fått ut en större summa pengar o verkar vilja investera i div saker. Som bilar, skoter, båt etc.

Idag sitter jag på bussen. Ska till lgh, låna en bil av en vän o köra de sista. Har beställt flyttfirma för det sista. Soffa o säng.

Måtte jag ha styrka att slutföra detta. Jag håller på att gå sönder.

Min vän som lånar ut bilen fattar inte varför jag dog mitt i allt flyttande. O säger att hen bryter kontakten med mig om jag backar de minsta.

Jag går sönder......
Heja dig!
:banana::banana:
 
Jag var i samma situation och föll för precis samma sak Jag gick tillbaks när jag redan flyttat ut, för han skulle ändra på sig och allt skulle bli bra. Ett knappt år senare fick jag samtalsstöd och lyckades flytta på riktigt, så jag tappade ett år av mitt liv där.

Flytta nu!!
 
Alternativt märker han att du är på väg bort. Han vill såklart behålla sin makt. Ett ex. som var svartsjuk och kontrollerande (om än i en mycket mildare form än det du beskriver) blev jätte gullig varje gång jag hade kraft att göra slut. Så föll jag till föga och hela karusellen började om.
 
Hej

Jag började starkt, packade, körde o packade. I en vecka körde jag i hemlighet till min nya lgh.

Sedan hände något. Han blev "snällare" ville mer och jag fastnade!!!

Fastnade i processen. Tog inte tag att göra det sista. Sängen o soffan o 10 kartonger.

Han vet att jag fått ut en större summa pengar o verkar vilja investera i div saker. Som bilar, skoter, båt etc.

Idag sitter jag på bussen. Ska till lgh, låna en bil av en vän o köra de sista. Har beställt flyttfirma för det sista. Soffa o säng.

Måtte jag ha styrka att slutföra detta. Jag håller på att gå sönder.

Min vän som lånar ut bilen fattar inte varför jag dog mitt i allt flyttande. O säger att hen bryter kontakten med mig om jag backar de minsta.

Jag går sönder......

Så bra att du har en vän som stöttar! Det låter kanske inte som stöd för dig så som du mår nu, men din vän är klok. Det finns bara en väg och det är bort från honom.

Han blev snällare för att få tillbaka dig på kroken. Så fort han har dig där igen blir han kontrollerande igen.

Om du dessutom har fått pengar som han kan konsumera blir du förstås ännu attraktivare (bilar och andra fordon är ju knappast främst en investering utan konsumtion). Han vill helt enkelt att du köper saker åt honom som han vill ha men inte betala för.

Du klarar det här! Det är jättetungt i början för man vet vad man har men inte vad man får, men tro mig, relationer med personen som är som din partner blir inte bättre, de blir bara värre. Den kommer aldrig bli det som du vill ha, den här personlighetstypen ser på sina medmänniskor som några som ska utnyttjas för den egna vinningens skull, inget annat.
 
@norrsol du kommer fixa det, han försöker göra allt i sin makt för att få dig att stanna, men du är värd bra mycket bättre än honom, det kommer aldrig bli bra i slutänden med honom. Karlar ändrar inte på sig på en natt, tyvärr.

Tänk inte, bara gör just nu så du kommer därifrån och kan stänga dörren bakom dig och börja ditt nya liv. Du är värd det! :heart
 
Vad härligt att du är på väg, kämpa på! Jag har gjort samma resa och vet att det är otroligt jobbigt. Livet på andra sidan är tungt ett tag och man måste stå emot impulserna att gå tillbaka. Sen blir livet mycket mycket bättre!.

Fortsätt kämpa! Han kommer inte att ändra sig!!!
 
Hej

Jag började starkt, packade, körde o packade. I en vecka körde jag i hemlighet till min nya lgh.

Sedan hände något. Han blev "snällare" ville mer och jag fastnade!!!

Fastnade i processen. Tog inte tag att göra det sista. Sängen o soffan o 10 kartonger.

Han vet att jag fått ut en större summa pengar o verkar vilja investera i div saker. Som bilar, skoter, båt etc.

Idag sitter jag på bussen. Ska till lgh, låna en bil av en vän o köra de sista. Har beställt flyttfirma för det sista. Soffa o säng.

Måtte jag ha styrka att slutföra detta. Jag håller på att gå sönder.

Min vän som lånar ut bilen fattar inte varför jag dog mitt i allt flyttande. O säger att hen bryter kontakten med mig om jag backar de minsta.

Jag går sönder......

Du fixar detta!

Det kommer gå bra. Du är snart ute ur tunneln.

Klart som fan att han är snäll och mild när han vet att han kan få tillgång till en massa pengar om han sköter sina kort väl. Bli inte lurad. Den typen av människor är experter på att manipulera, det vet du.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp