Ny ridhjälm - storlek???

Jenny1

Trådstartare
Jag har bekymmer at hitta ridhjälm som passar. De tre senaste jag köpt har inom några månader töjt sig så mycket så de är för stora, de sitter inte still på huvudet. De har då varit lagom när jag köpt dem, lite tighta över panna och bakhuvud dock.

Nu köpte jag en Jacson ATH-hjälm som är väldigt tight. Jag red med den första gången idag och den klämde en del.. :crazy: Rätt jobbig faktiskt.. Töjer den sig också?? Eller skulle jag haft en större?? :crazy: Den är i alla fall lagom på bredden, alla andra hjälmar jag haft och dem jag provat är för stora på bredden men klämmer i panna och bakhuvud till en början. Den här är alltså lagom på bredden men klämmer mer i pannan än vad de andra gjort. Mot slutet av ridturen sköt jag den lite längre upp i pannan då blev det lite bättre...

Så: Hur gör ni när ni köper ny hjälm??? Ska de klämma i början, blir de lagom sen då?? (Man tycker att jag borde kunna det här efter 25 år i sadeln, men jag har alltid haft bekymmer att hitta hjälm som sitter bra...)

Sv: Ny ridhjälm - storlek???

Ingen???? Jag red med den idag igen och tyckte den kändes lite bättre, men det känns som att den sitter "ovanpå" huvudet liksom, fast dottern sa att det ser inte så ut... :p

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 689
Senast: MimmiNO
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 232
Senast: Claraclara
·
Utrustning Jag har alltid haft svårt att hitta ridhjälmar som passar mig bra. Antingen är de för små eller så är det för stora. Jag köpte en...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: Elo
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 387
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka