Ny ridhjälm...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fidelity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 841
F

Fidelity

suck.. Ramlade av unghästen i förrgår när vi hoppade på terrängbanan. Han började bocka som en idiot efter ett pyttelitet hinder och jag tappa tyglarna å flög i en stoooor båga, landade på huvudet och slog en volt. Landade med knät under mig vilket resulterade i en spricka i knäskålen... :smirk:

Eftersom att jag landade på huvudet så har jag fått mina föräldrar till att köpa en ny hjälm ( köpte en CO med läderband nu i våras som jag trivs mkt bra med).
Nu till frågan... vilken hjälm ska jag välja...?

Valet står mellan:

Z105P1.jpg

En John Whitaker kostar knappt 2800 kr här.
Marin eller svart?

eller:
A101PHP1.jpg

GPA titium kostar typ 3500 kr...
marin eller svart?

Eller en vanlig GPA,,, den är ju liiite billigare :p fast inte lika snygg då:P

Vad tycker ni om dom olika hjälmarna? Passform? sköna?

Ska ha dom till tävling i hoppning.

Sv: Ny ridhjälm...

JW tycker jag är snyggare, men GPA blir inte lika varm om sommaren...
Färgen beror väl lite på din tävlingsutrustning..har du svart kavaj så ska du ju ha svart sammetshjälm! :p

Nä, jag står nog fast vi sammetshjälmen, lite får man väl svettas :D

Sv: Ny ridhjälm...

hm.. ja den är ju snyggare.. men den andra här ju svalare... suck.. va svårt när d är så pass mkt pengar:P

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nya ridhjälm & funderar på vilken jag ska köpa. Har inte varit så aktiv i ridsporten på ett par år & ska nu köpa häst &...
Svar
14
· Visningar
1 685
Senast: quint
·
P
Utrustning Tänkte kolla in lite nya snygga plagg till tävlingssäsongen, så nu vill jag ha en massa tips! Jag VILL iaf köpa ny hjälm...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: _Mella_
·
P
Utrustning Hej alla! Jag har ett problem... I julklapp hade jag önskat mig en ny ridhjälm och fick en toppenbra Troxelhjälm (Spirit) men efter att...
Svar
19
· Visningar
1 518
Senast: Jenny1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Blandraser och renraser