Ny sadel, hjälp!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Inky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 694
I

Inky

Ok, jag behöver en ny sadel och nu ber jag er om hjälp! Jag vill ha en riktigt bra sadel och jag bryr mig inte alls om priset, bara det bästa för min älskling ;b
Jag vill ha en sadel som är prisvärd, tålig, snygg och bekväm för både mig och min älskling, möjligtvis namn på sadelmakare för en "custom"sadel. Min älskling har ganska hög manke, lång och svängd rygg, alltså inte en vanligt rak rygg som dom flesta paintsen har. Några idéer? ^^

Sv: Ny sadel, hjälp!

Ok, hittade en snygg bomlös sadel: http://www.stallvra.com/visa_produkt.asp?id=722&t=Arizona
Är det någon som har provat den eller någon annan bomlös westernsadel? Är dom någe bra? Tänkte eftersom det är svårt att hitta en sadel med bom till min sötnos, bomlösa sadlar formar ju sig efter hästen från vad jag har förstått.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 171
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 824
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 346
Senast: lillamy73
·
Utrustning Hej! Jag har ett halvblodssto som har ganska rak rygg (blir än mer rak i arbete) och rätt så hög manke. Hon är lite spolformad och...
Svar
7
· Visningar
4 268
Senast: Carraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka