Ny sadel = utan vojlock 14 dgr?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare benjamin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 847
B

benjamin

Är det så att man bör rida utan vojlock de första två veckorna med den splirrans nya sadeln (syntetstoppning)?
(Har gjort så tidigare när jag har haft nya sadlar för att de ska passa in på hästen. Har dock aldrig haft syntetstoppning på sadeln tidigare.) Hur gör ni?

Nej har du inte ullstoppning så går det bra att rida med en tunn vojlock. Men du skadar inte sadeln om du gör det, men kan ju vara skönt att slippa göra rent den.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
436
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1... 2
Svar
27
· Visningar
2 351
Senast: Tossa90
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka