Ä

älskar_min_häst

Jag har tänkt att köpa en ny sadel till min häst nu i vår :D ... Vilka sadlar lämpar sig bäst till eng fullblod... Självklart ska jag ha den utprovad men tänkte höra vilka ni har till era fullblod... tänkt mig en begangnad sadel för 3000-6000kr...

Den sadlen jag har nu är tyvär inte :( utprovad av nån speciallist utan bara av någon i stallet... för särkerhets skull har jag fårskinnspadd å gelepadd under sadlen ;) ...
 
Sv: Ny sadel

Jag är på väg att köpa en bomlös sadel :love: , torsion trekking, till mitt eng fullblod. Han är 5 år och ändrar sig rätt mycket i kroppen och de sadlarna är superbra. Priset ligger på ungefär 10-11000 för en ny men de är värda vartenda öre
Har haft en Hubertus Allround men den passar inte längre...
 
Sv: Ny sadel

För mig blir det nog en griffin allround, de har faktiskt en kollektion gjorda för fullblod! Gå in på deras sida www.thorowgood.com och kolla på Thoroughbred Range!
 
Sv: Ny sadel

Alla fullblod ser ju olika ut....Mitt är inte direkt det "typiska" fullblodet...

Mitt skrälle har extra vid bom på sin Bates Close Contact, han fyller 3 i maj....
Väldigt spännande att se hur han ser ut om ett par år :)
 
Sv: Ny sadel

Om du ska ha en hyfsat billig sadel så kan jag varmt rekomendera Wintec Cair sadlarna (gjorda i konstläder), dom är "stoppade" med en luft-gele blandning som får sadeln att anpassa sig efter hästens "skavanker" + att man kan byta ut koppjärnen och på så sätt anpassa bomvidden efter hästen, perfekt när man har ett fullblod med hög manke och smal rygg.

Har själv både en hopp och en dressyr sadel till mitt fullblod och är mkt nöjd, bara att torka av med en trasa när dom är skitiga och så ser dom ut som lädersadlar.

Priset ligger på ca 5100:- för dressyrmodellen och 4700:- för hoppmodellen.
 

Liknande trådar

Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
1 955
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 199
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 321
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp