Diabolical_Kitten

Trådstartare
Wiii! Snart kommer min nya sadel... Den ahr kommit till Ingdams nu och bommen är ändrad så jag får den om ett par dagar...
Shit vad spännande det ska bli!
:banana: :banana: :banana:

Fast kanske lite dumt med en 18" nu när rumpan faktiskt har blivit mindre :p :banana:

Sv: Ny sadel

Vad har du köpt för sadel? Nyfiken bara.
Du verkar ju veta en hel del om sadlar...hur kan det komma sig ;))

Ingdams...

Hur kan det komma sig... En häst med kort rygg spikrak rygg som i de flesta märken bara kan ha 17" och jag behlöver 18" tar tid att hitta sadel till.
Många tårar och sammanbrott har krävt för att komma dit jag är idag ;)

Ojdå... jag läste det som var... :)
Jag köpte en begagnad Passier PSL, kostar 13800:-. Måttbeställd och hela kittet...

Men visst är det ironiskt att jag nu har lagt så mkt pengar på en hoppsadel som jag letat efter i år och dar och sen så ställs hoppträningarna in............... (klubben vill inte pröjsa ridhushyra eller avgift för tränare)

Diabolical_Kitten skrev:
Ingdams...

Hur kan det komma sig... En häst med kort rygg spikrak rygg som i de flesta märken bara kan ha 17" och jag behlöver 18" tar tid att hitta sadel till.
Många tårar och sammanbrott har krävt för att komma dit jag är idag ;)
Det var inte elakt menat, men jag har själv problem...därför ville jag bara veta hur du gått tillväga. :confused:

För att sadelmakaren på Ingdams har en förkärlek till att bygga om sadlar oavsett om de är nya eller begagnade. Har sett ett antal av dem.

Apo

Det är en Passier, så den ändras i bomvidd och byts i stoppningen... Alltså är den måttbeställd för hästen. Den är dock inte skräddarsydd.....

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 361
Senast: Presto
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Vad kan man äta till frukost?
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur