Ny skottkärra?

bettysmatte

Trådstartare
Min gamla skottkärra har totalhavererat. Det var - tror jag - en lite lyxigare modell av de små lätta billiga skottkärrorna. Den har trots allt hängt med i 6 år!! Men vad vill jag ha nu? Mestadels används skottkärran till mockning. Jag vet att jag INTE vill ha en av de där stora tunga åbäkiga skottkärrorna med trähandtag. Gärna fler hjul än ett. Vill betala max 1000 kr. Tips :) ?
 
Bara ett hjul och prislappen verkar nu ligga på 1300, men jag har Hörby Bruks plastskottkärra med underrede och handtag i metall. Jag är nöjd med min, den är väger inte mycket och är lätt att köra. I mitt fall köpte jag den när jag blev för trött på att det inte smidigt gick att hitta passande däck till min tidigare billigare märkeslösa skottkärra, när det däcket gått sönder - Hörby Bruk tänker jag att det borde gå att hitta reservdäck till när den dagen kommer.
 
Jag har en Gardenia som jag älskar😍, knallgrön så lätt att hitta😁
Säljs numer i delar, så blir nog kanske över budget, men lätt att hitta reservdelar
 
Under 1000 kr och två hjul tror jag kan bli svårt. Vi har en svart enhjulig plastkärra från Jula som vi haft i 15 år. Den låg på 800 då. Sen köpte vi en tvåhjulig med punkteringsfria hjul från equiteres för ett år sedan. Den använder jag i huvudsak till hö.

Jag med, har haft den i 10 år nu. Den håller än, helt otroligt, trots att den bor utomhus och lastat extra tunga saker som grus, sten, betongplattor.

Ruskigt bra kvalitet tydligen, för att vara den billigaste plastskottkärran.
 
Jag tycker de gröna med två hjul som säljs på tex biltema/jula är bra, förutom att de lätt får punktering. Men de är lätta och smidiga att köra. Kostar dock några hundralappar mer.
 
Tack för alla tips :) ! Jag ska börja med att kolla vad min lokala affär har. De är jättetrevliga och jag handlar gärna där om möjligt. Men annars åker jag vidare till Jula/Biltema :) !
 
Bara ett hjul och prislappen verkar nu ligga på 1300, men jag har Hörby Bruks plastskottkärra med underrede och handtag i metall. Jag är nöjd med min, den är väger inte mycket och är lätt att köra. I mitt fall köpte jag den när jag blev för trött på att det inte smidigt gick att hitta passande däck till min tidigare billigare märkeslösa skottkärra, när det däcket gått sönder - Hörby Bruk tänker jag att det borde gå att hitta reservdäck till när den dagen kommer.
Vi hade Hörby bruk och var inte det lättaste att hitta rätt däck för oss tyvärr. Blev en biltema kärra istället..
 
Vi hade Hörby bruk och var inte det lättaste att hitta rätt däck för oss tyvärr. Blev en biltema kärra istället..
Aj då :cautious:
Jag tänkte att de borde ha reservsaker i och med att det är ett så välkänt märke, till skillnad från min gamla Granngården skottkärra som har en udda pinne på hjulet för fastsättning och där Granngården själva inte har några reservdelar :cautious:
Än så länge är i alla fall hjulet helt, får hoppas att det håller i sig då :p
 
Aj då :cautious:
Jag tänkte att de borde ha reservsaker i och med att det är ett så välkänt märke, till skillnad från min gamla Granngården skottkärra som har en udda pinne på hjulet för fastsättning och där Granngården själva inte har några reservdelar :cautious:
Än så länge är i alla fall hjulet helt, får hoppas att det håller i sig då :p
Jo men var en uppsjö olika modeller och givetvis olika däck... vi köpte av återförsäljare och sedan skulle vi ha tag på rätt sorts däck inte så lätt tyvärr...
 
Ganska säker på att vi har en Gardenia från Granngården med (ett) punkteringsfritt däck. Ljusgrön i plast och metall. Den är lite över din prisklass men vi är otroligt nöjda med den! Väldigt lätt men rejäl, mockar mycket hage pga lösdrift och orkar jag bara köra så är den hur stabil som helst även i lerperioder.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 321
Senast: sthu
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 369
Senast: monster1
·
Fordon Nu är det snart dags att skaffa en ny, större familjebil. Idag har vi en Toyota Avensis Sedan som förvisso varit en jättebra trotjänare...
2
Svar
25
· Visningar
1 672
Senast: cherie
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 036
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp