Polly_Mulle
Trådstartare
Sv: NY Tipstråd!
Smart, betydligt smartare än balsnören!
Smart, betydligt smartare än balsnören!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
springsten skrev:gammalt knep men om hästarna vill vicka vattenhinkarna i hagen. ställ ner i ett gammal däck, då står de stadigt.
![]()
![]()
![]()
Zandrah skrev:Kan du tala om det för min Pålle?![]()
Han har inte fattat det, och tycker han så smart vaje morgon när han sparkar (krafsar) ur hinken ur däcket![]()
Jag har hans morgonmat så, men men, det gick bra i början men han mååååste promt äta maten från backen![]()
Immer skrev:Om man har fukt i sadelkammaren kan man ställa ut små skålar med torr betfor, det suger åt sig fukten.
Immer
Coffeaclub skrev:Har testat allt möjligt mot mugg och tycker att inget funkade riktigt bra. Då testade jag att tvätta med såpa och sen massera in läderbalsam (det där gula balsamet i brun burk), därefter pillade jag försiktigt bort alla skorpor. Det tog inte alls lång tid innan det försvann helt...
Jag gör oxå mitt egna fast "myggmedel" 7 droppar Citronella och 4 droppar lavendel och ett par matskedar olja i ca 2 dl vatten, förvaras i glasburk....funkar bra ett par timmar....springsten skrev:jag gör flugmedel på detta vis.
blandar och smälter ihop detta i en kastrull.
4ess häst salva, pressadvitlök, olja, timjan, pressad citron, vinäger & pepparmynts olja
häst salvan använder jag bara för att ha en bra bas och för att få en krämigare konsistens.( den är ganska bra som myggmedel även ensam..) citron- mygg & allmänna insekter, vitlök- fästigar, bromsar, knott och mygg, pepparmynta- allmänna insekter, flugor och mygg, timjan- mygg, äppelcider vinäger- mygghonor
det är vad hur och varför jag gör mitt myggmedel. funkar bra! =)
snigelfarmor skrev:för att slippa avgnagda stolpar, trä på avskurna ölburkar ovanpå, hästar gillar inte metall mot tänderna. Bra för krubbitare med.