Ny transport - men LITEN!

Cado

Trådstartare
Jag vill köpa en sprillans ny transport, men inte så himla stor som alla de nya jag hittar överallt...:(

Jag kör bara ponny just nu (B- och C-ponny) och vill ha en mindre transport för jag anser att hästarna står bättre då. Den ska ha boogie och "riktig" mellanvägg (inte dessa nya fladdriga plastskynken). Dessutom så är sadelkammare ett måste.

Någon som sett något bra?

Sv: Ny transport - men LITEN!

Cado skrev:
Jag vill köpa en sprillans ny transport, men inte så himla stor som alla de nya jag hittar överallt...:(

Jag kör bara ponny just nu (B- och C-ponny) och vill ha en mindre transport för jag anser att hästarna står bättre då. Den ska ha boogie och "riktig" mellanvägg (inte dessa nya fladdriga plastskynken). Dessutom så är sadelkammare ett måste.

Någon som sett något bra?

En liten transport med sadelkammare... De är till att göra det svårt för sig. Cheval Liberté är inte så stora i och för sig. Sen tog ideérna slut såvida du inte kan tänka dig ex. ett Läckösläp/liknande modeller med sadelkammare framtill på transporten i form av ett skåp på utsidan.

Cheval Liberté har jag inte titta på, men det ska jag kolla! Det viktigaste är att ponnisarna inte skramlar runt inne i transporten utan står säkert - utan att transporten är för bred eller för lång...

Är det ingen annan än jag som vill ha en transport för ponnyer?? :confused:

Cado skrev:
Är det ingen annan än jag som vill ha en transport för ponnyer?? :confused:

Iofs så kör vi i princip bara små ponnyer, men jag tittar ändå på "normala" släp. Jag tänker ju en del på andrahandsvärdet den dagen man vill sälja/byta släp dels så händer det att stallkompisen ibland lånar vårt släp - och hon har STORA hästar.

Jag hade faktiskt föredragit att hästarna hade bra med plats att ställa upp sig, bredda sig, ändra ställning etc för att färden ska bli säkrare.

Låter dumt att leta efter ett LITET släp :confused:
Hästarna + du själv får ju mindre plats att röra er på, och det medför säkerhetsrisker både när man ska lasta in/ur eller då en olycka är framme när man är ute och kör.

*knapplån* Värmlandsvagnen är ett billigt och inte ett bamse släp går också att få med sadelkammare.

Även kyllingekärran men något dyrare

Jag tycker också att Christ comet är ett bra val. Ett mycket prisvärt släp i glasfiber. kolla på http://www.vedbylund.se/

Senast ändrad:

Jag kanske måste förklara mig lite. Jag menade inte att jag sökte något "mikro-släp" - bara att jag vill ha ett mindre eller normalstort släp. När jag tittar på nya transporter så ser jag att det ofta är ett plus att dom är stora och breda... Det är ett klart minus för mig - destå smalare destå bättre!

Jag har idag en Värmlandsvagn och trivs bra med den, men vill ha boogie och sadelkammare utan att behöva köpa ett STÖRRE släp invändigt. Förstår ni hur jag menar?? :crazy:

Tycker att det finns ett ganska stort utbud av det du söker. Ex värmlandsvagnen, kylingekärran, star trailer (modellerna safir och diamant)/dalavagnen osv.

Ett mindre släp är ju Ifor williams, 1,5 hästars, dock ingen mellanvägg.

Har inget tips på transport, men varför behövs det en "liten"? De "normalstora" passar ju utmärkt om man vill köra båda samtidigt;)

Dalavagnen finns att köpa helt ny för runt 30.000.

VAR?!? Jag vill gärna ha tag på en Dalavagn boogie för runt 30-35' (har en dala nu men vill uppgradera till boogie), men det är svårt att hitta i rätt prisklass. Kan man få tag på en NY till det priset vore det ju helt underbart! PM:a gärna om var jag hittar försäljaren!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 052
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 539
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag sökte men hittade bara äldre trådar så jag provar att posta en ny. Jag tänker mig att jag ska köpa ett enhästars släp. Av flera... 2
Svar
27
· Visningar
3 048
Senast: MiniLi
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 341
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka