Ny vad passar-min-häst-i-för-träns-tråd!

skojskrot

Trådstartare
Har en knallig rödfuxig arabvallack med mycket vita täcken(helstrumpor och bläs) och har köpt ny sadel...en svart sådan och alla träns jag har är naturligtsvis bruna :smirk: så nu letar jag svart träns till honom och hoppas på lite smakråd här!

Denna kille är ingen liten fjant kan jag tillägga utan stor och "mycket" häst,drar stl:full på träns och har ett mycket ädelt huvud men utan en markerad disch.
Jag skulle gärna vilja markera och lyfta fram ädelheten i hans huvud ytterligare med hjälp av tränset..Frågan är då: vad ska man då välja?
Jag vill gärna ha så lite skrammel runt hans huvud som möjligt(framför allt så går blingbling på nosgrimman bort men på pannband kan det vara fint,det ska dock vara manligt som en kedja etc)

Vad tror ni?
Har ni tips på hemsidor så blir jag jätteglad!

Sv: Ny vad passar-min-häst-i-för-träns-tråd!

Jag tycker att breda nosgrimmor gör att ansiktet ser mindre och ädlare ut, min ponnys ansikte blev mycket näpnare och ädlare genom att byta från remont till en bred engelsknosgrimma med snokrem, varför jag bytte var för att det kändes inte som om hon trivdes på remonten riktigt så vi btte till en engelsk. Men smaken är som baken, delad och full av skit.

eftersom det är en arab (ädla huvuden) så skulle jag satsa på ett träns med lite smalare remmar. Visst på en häst med stort huvud så skulla jag ta en bred nosgrimma eftersom huvudet ser mindre ut då. men eftersom araber har oftast väldigt ädla huvuden så tror jag det framhävs bäst med smala remar. Blir lätt att det ser lite "grötigt" ut annars :p

Tycker du ska satsa på ett träns med smala remmar och kanske ett strasspannband? Kedjor är så UTE nu! :D .

Hubertus nya träns tycker jag är jättefint och det kan säkert passa bra på din häst. Det är rundsytt men själva nosgrimman är en vanlig aachennogrimma, lite bredare modell. Det är helt i läder och utan "bling bling", jag själv tycker att det är snyggt och stilrent så.
Riktigt snyggt faktiskt. Jag skulle gladeligen köpa ett sånt om min häst haft lite smalare ansikte :smirk: , men hon är rätt "bred" och därför tycker jag inte hon passar i rundsytt.

Nåväl här är Hubertus tränset:
thtrans.JPG

Pris: 1379:- inkl. rundsydda matchande vävribbtyglar

Hubertus har även ett nytt träns i "showmodell". Detta är det mässingsspännen på, fodrad aachennosgrimma och nackstycke.
Pannbandet är med "diamanter" på. Nåväl lite "bling bling" men snyggt ändå :p.
thtransshow.JPG

Pris: 1495:- inkl. vävribbtygel.

Å, det översta rundsydda är bara så fint! Har kikat på det till nya hästen, skulle tro att det blir det! Jättefint!

Hahaha,jasså..här sitter jag och tror att jag har bra koll på saker och funderar på kedja(hade inte tänkt mig ett sådant där pannband med enbart läderfloppar på sidorna och ensam kedja utan ett läderpannband med kedja i men det är kanske lika ute haha,har noll koll just nu måste jag erkänna)

Cactuspower: Det där rundsydda hubertustränset var faktikst jättefint.Men smakar det så kostar det som sagt var...som det ser ut nu så fins det inte cash för just detta träns:'(
Rundsytt skulle nog vara fint på honom tror jag..har sett en arab i typ hööks rundsydda träns med snarlika huvudform och det var faktiskt fint...frågan är om man vågar chansa och köpa ett?
Tack för alla era åsikter och tips!

Jo det är klart, lite dyrare är det ju allt.. men kvalitén på Hubertus är sjukt bra! :love: så jag säger, om du inte kan köpa det nu så är det absolut värt att spara ihop pengar till! :)

Senast ändrad:

Jag antar att ni menar det rundsydda tränset från Gold Medal som Hööks säljer. Köpte det för något årsedan till min häst och det var verkligen bra kvalite på lädret och snyggt dessutom. Men efter ett år då tränset används måttligt (på dressyrtävlingar och enstaka dressyrträningar) så har tyglarnas läder blivit fult och slitet och tappat färg och glans :devil: Tycker att det borde hålla lite bättre medtanke på att tränset inte direkt är billigt.....

Liknande trådar

Utrustning www.fotogalleriet.se/pic1769634 Jag ska köpa denna häst (om den går igenom besiktningen vill säga, hoppas!) Jag gillar inte tränset...
Svar
14
· Visningar
1 565
Senast: missen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Balkong 2025
  • Klädråd, bröllop.

Hund, Katt, Andra Djur