Ny version av forumet!

Jag har uppdaterat forumet till senaste versionen 6.2.2

Detta är en ganska stor uppdatering bakom kulisserna, även om det är ganska lite förändringar som syns vid en första anblick.

En förändring är att man på huvudsidan kan välja om man vill se alla forum eller endast dem som man satt som favoriter.
Längst ned till vänster på Huvudsidan kan du välja detta. När du väl valt favoriter ändrar du tillbaka högst upp.
Innan du gör detta bör du gå in på respektive favoritforum och klicka nere till vänster för att se till att de du vill ha som favoriter är just favoriter.

Om en moderator flyttar en tråd kan moderatorn numera lämna en notis med en länk på den gamla platsen för att alla lättare skall hitta flyttade trådar.

Trådar med nya inlägg markeras numera med bakgrundsfärg i stället för med olikfärgade ikoner.

E-postadressen måste verifieras när man skapar ett nytt användarkonto, om man inte verifierar inom 24 timmar tas kontot bort. Detta är bra om man exempelvis skriver in en felaktig adress. Man kan du vänta 24 timmar och sedan skapa om kontot med samma användarnamn.

Mer information om vem som senast postat och om vad på Huvudsidan. Du kan dessutom välja att minimera en konferens så att du slipper se forumen under den, tills du klickar på plus-tecknet igen.

Att svara med citat har även efterfrågats, nu kan du göra det.

Favorit-trådhanteringen har ändrats något. Sedan finns det säkert ett antal andra ändringar som gjorts som jag lyckats glömma :smirk:


Kom gärna med synpunkter, som alltid lyssnar jag och försöker genomföra det som går och det som det finns möjlighet till.
 
Två små saker jag glömde :)

Signaturen är nu längre till glädje för vissa som ville lägga in långa citat.
Jag tycker signaturer egentligen är ganska onödiga, använd inte detta i onödan.

Det går nu bra att uppmärksamma andra på speciellt läsvärda trådar genom att sätta betyg/stjärnor på dem.
 
Jag kan knappt läsa för det ser så konstigt ut.
jag tycker det bra förändringar men desigen jag fått är ful. Och betygen blir bara konstiga eftersom vissa sätter bra betyg på trådar dom gjort som är onödiga.

Smajlisarna var då hemska. :p var ju en användbar sak. men är den så ful som nu så. hm.
 
Byt plats på citat och svara knapparna är du snäll. Efter klickat fel ett X antal gånger blir man väldigt irriterad.
 
Färgen kan du ändra själv, och du kan ju använda de smileysar du gillar. Alla finns ju kvar, är ju bara nya som tillkommit (möjligtvis att en är borttagen, men jag har inte listat ut vilken)
 
Man lär väl vänja sig vid detta också. Även om jag också tycker mest allt känns "fel" just nu :crazy:

Har klickat fel många gånger på "svara" och "citat" länkarna, kanske skulle det gå att byta plats på dem?
 
:p är borta. den som var förut alltså. Går det få tillbaka?

Är det möjligt att du kan byta plats på svara och citatknappen för det är så invant att jag trycker fel jämt :o
 
En fråga, är det inte längre så att man får svaren skickade till sin mail om man vill det?
Det är jättesvårt att hålla reda på alla trådar man har svarat på utan den funktionen :(
 
den gamla :p borde komma tillbaka, den var ju _mycket_ snyggare än den där!!
å så när man svarar på ett inlägg så finns ju inlägget man svarar på längst ner, går de inte å få så e de ovanför? (fattade du hur jag menar?)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 944
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag har börjat med att införa prefix under tävlingsgrenarna. Detta innebär att alla när de skapar en ny tråd kan ange ett prefix för...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 496
Senast: Ingela_S
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 684
Senast: gern
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter I natt genomförde jag en större uppdatering av forumet, även hästlänkar och bildgalleri har uppdaterats till senaste version. Jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 644
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp