Nya Bates Wide

Sv: Nya Bates Wide

Nä nu finns ju även Bates wide dressyr som tråden handlar om, den sadeln har ju de tre lila järnen precis som Wintec Wide.

Men i de "vanliga" modellerna är vitt vidast.

Senast ändrad:

Inte koppar-järn-mässigt, alla sadlar har ju bossar av något slag och form, men vinkeln och vidd mäts ju ortmässigt och inget annat om man inte hittat på en egen fungerande metod.
Sen så beror det även på hur sadeln är uppbyggt och hur ortarna ligger, en 100 grader sadel kan fungera i ett märke men i ett annat märke inte alls på en 100 graders rygg.

Fast det syns tydligt att koppjärnet är bredare än själva sadeln.

Ortspetsar som är 100 grader är alltid 100 grader. Däremot kan längden på ortspetsarna variera och en sadel med korta ortspetsar upplevs som bredare (men koppjärnet är fortfarande bara 100 grader..)

Ortspetsar som är 100 grader är alltid 100 grader. Däremot kan längden på ortspetsarna variera och en sadel med korta ortspetsar upplevs som bredare (men koppjärnet är fortfarande bara 100 grader..)

Va bra att du förklarar på ett annat exakt vad jag menar men säger på mitt vis...Då ska väl ingen missa något.

Jag är mycket väl medveten om hur man mäter bomvidden på en sadel men jag tror inte på att den sadeln du visar på bilden är över 100 grader varken mätt under eller mätt vid ortspetsarna på naken bom om inte bilden är väldigt missvisande. Sen att den kan ha passat en häst som även behöver det vita koppjärnet på en bates/wintec säger jag inget om.

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
981
Senast: Shixle
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 272
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
827
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka