Nya Blup-index SWB

Jag har haft det likadant med Tuschomies mamma som är dansk. Finns int GP meriter i hennes möderne men det hjälper ju inte när de inte är registrerade i Sverige :)

Men med de där märrarna är det ju som det är. Jag har en född i Belgien ur ett av världens bästa mödernen, hon har bl a lämnat gk hingst men hon har inte ens ett svenskt blup. Hon är ju inte sämre för det :).
 
Har ett sto med meriter i Msv i Norge som tyvärr inte kan föras in i blup. Himla synd då hennes blup inte riktigt speglar henne. Vår andra har fler championatspoäng än de som finns reggade, men trots att jag mailat dem två år i rad tycks hennes poäng gå förbi. Synd då hennes far ligger 3:a i kwpn och hennes möderne hör till de bättre. På blup ser staplarna lite tråkiga ut. :down: Jag vill gärna ha henne A-premierad innan hon dör, men den äldsta avkomman kommer inte visas innan 2019 då hon är dräktig.

Mitt gamla stos mamma tävlade i Sverige med okänd stam och därför finns hennes meriter med placeringar i 140 nationellt inte i blup. Hon var dessutom placerad i svår klass i sitt födelseland Danmark.

Mitt gamla sto som numera är 28 år har kvar att hon är selektionssto, förut sas det att den markeringen skulle tas bort vid 25.
 
Mitt gamla stos mamma tävlade i Sverige med okänd stam och därför finns hennes meriter med placeringar i 140 nationellt inte i blup. Hon var dessutom placerad i svår klass i sitt födelseland Danmark.

Mitt gamla sto som numera är 28 år har kvar att hon är selektionssto, förut sas det att den markeringen skulle tas bort vid 25.
Bra att det står kvar tycker jag, när man går tillbaka och kollar så ska det synas om även de äldre stona var selektionsston på "sin tid".
 

Liknande trådar

Avel Nu är blup.se uppdaterad med nya index! Några reflektioner på topplistor, nykomlingar med index eller förändringar hos era egna hästar...
Svar
6
· Visningar
1 136
Senast: Hedwig
·
Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 363
Senast: athena
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 796
Senast: Ottilia
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
28 931
Senast: Vingra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp