nya eskadron senskydd?

tezzie82

Trådstartare
är det ngn som har de nya flexi nått? vad tycker ni om dom? jag tycker att dom verkar bekvämare för hästen men är passformen lika bra som på de vanliga senskydden? funderar på att köpa sådana till min nya häst...

Senast ändrad:
Sv: nya eskadron senskydd?

De är inte nya, har funnits ett bra tag. Jag tycker att mina är bra iaf.

Ja det tycker jag nog :)
Det dåliga jag hört om dem är att kardborren lätt lossnar men mina är såpass nya så det har inte hänt än :p

De har som sagt funnits ett bra tag (flera år), jag är inne på mitt andra par nu! Tycker de är suveräna! Mkt bättre passform i och med det där "mjuka" längst upp o de har oxå lite högre skärning vid kotan tror jag. Skav undviks.
Kardborren osv. håller lika bra som vanliga eskadron, de har bra kvalitet men visst blir de, som alla andra skydd, lite repiga o kardborren lite sliten efter x antal användningar/år.

oj är dom så gamla... jag har inte sett dom förut så det var därför jag trodde att dom var nya... jag ska nog köpa sådana då. dom kostar ju mer men...

men dom som jag kollade på hade inget mjukt där uppe bara mer annorlunda och mjukare vid kardborreknäppningen.

Detta är flexisoft senskydden, är det inte såna du menar?
det högst upp är i ett mjukt "gummiaktigt" material för att undvika skav

500016103.JPG

Tja Therese! Josse här! (Kunde lista ut att det var du :D )

Jag har ju dom som är på piggis_83´s bild. Har flera par och dom är såklart helt underbara! Kööööp!! :banana:

Sen finns ju en ytterligare modell som är helt i gel tror jag. Gel-tec heter dom har jag för mej. Och dom kostar ju då över 1000 spänn.

piggis_83 skrev:
det högst upp är i ett mjukt "gummiaktigt" material för att undvika skav

Och för att ge hästen större rörelse frihet, fast jag tycker att det inte är någon större skillnad från de vanliga. Men eskadron är ju ett väldigt bra märke, så köp dom!:)

ja visst, det oxå. är skydden NGT för stora så kan det va rätt bra att det är mjukt längst upp oxå, då passar de perfekt ändå.
sen tkr jag nog dom e snyggare än vanliga haha :D

Jag har dem i Cross Country versionen och är mycket nöjd med skydden som sådana. Min enda önskan är att de hade tillverkats i storlek cob eftersom min dam har pinniga korta ben:devil:
Skydden i storlek full är i största laget för henne. De höga bakbensskydden i samma modell passar dock alldeles utmärkt

De är jättebra,
Min totto har haft lite problem med att ha senskydd efter en spark, börjat halta av att senskydd tryckt osv.
Så jag köpte dessa och har sen dess inte haft något problem

Jag har såna och tycker de är jättebra! Bra passform och jag upplever att de överhuvudtaget är lite mindre än de eskadron utan flexi soft, vilket jag tycker är positivt!

Vi har med sånna skydd fast crosscoynty och de är jättebra mjuka och våra kardborreband är lika fina ännu

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
241
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka