Nya förbyglar...

Sorbe

Trådstartare
Eller kanske bara jag som är efter?!
De är längre ner, de man fäster i sadeln fästs i sadelstropparna såg det ut som!
Såg de för första gången vad jag kan komma ihåg på Linköping Horse Show i söndags.

Är de nya eller har de funnits länge?!

forbygel.jpg

Senast ändrad:
Sv: Nya förbyglar...

de har funnits en länre tid, dock väldigt ovanligt..

Har inte sett det i alls många hästsportsaffärer i sverige men däremot i utländska. England och tyskland bland annat!

Vad hårt spänd den var. :crazy: Stackars häst.
Gissar att det blir stadigare om man fäster den så långt ner, men för den delen behöver man ju inte dra åt den sådär hårt.

Ja, dumma Pessoa! :mad:

Nämen allvarligt, hur bekvämt är det för hästen, måste ju nypa. Men sadeln kanske har glidit bakåt så det har blitt tightare än vad det skulle vara. Hoppas på det. :p

Jo, jag tror faktiskt den har åkt bakåt. För så hårt satt den inte när han kom in på banan!

Ingen som vet vart de finns att köpa? *shoppingfingrarna kliar*

Detta är en kvalificerad gissning.. Bland hoppryttarna så brukar det vara några få märken som gäller, och det är Dyon, HG, Devocoux, samt Pessoa och Passier och Schumacher för vissa länder... Så är det bara att googla. ;)

Mne varför har man sånna när man rider egentligen? de är ju så smala, de kan väl inte hjälpa mkt...våra som vi har i travet är mkt snyggare :D det är mkt mer färg på dom

Eftersom det är Pessoa på den bilden, eller, ja, han och hans häst så kanske det är från hans egna märke!
Synd bara att man håller sig till bara JW saker! :p

Jag tycjker att sånna är skitsnyggt :love:
Jag vet att helena hade några sånna, en var dyon och en HG tror jag. Kommer inte riktigt ihåg. Skulle med vilja ha en sån :love:

Märket är CWD, finns inte i Sverige används av Pessoa, Van Dijck,Roffe och den frukansvärda Ward McLain.

haha taxben skulle ja tro annars är det väl vi två ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka