Nya fungeringar angående hanen.. [långt]

Om vi ska ta något eller om tiken säger åt honom?

När vi tar något så blir han stel som en pinne och morrar från magen och spänner musklerna så dom skakar. Han blir argare och argare och sen försöker han bita om man inte backat bort handen ifrån honom. I den situationen visar han inga tecken på rädsla utan han verkar vara arg på riktigt.

När tiken säger åt honom visar han att han förstår vad hon menar och gör sig liten. Storasyster är inte nådig om han försöker säga åt henne!
 
prova att ge honom ngt i utbyte. t ex om du tar hans ben får han en boll eller godis istället. och träna på att han ska respektera dina saker. ta ngt han verkligen gillar och sätt det en bit ifrån dig. försöker han ta det ska du "flyga på honom". sedan kan du gå din väg och då gör det inget om han snor saken. så gör min äldre hund för att visa vem som har makten. :p
 
Jo, det har vi kört med sen dagen han kom. Han har blivit mycket bättre och släpper saken med lite tålamod från min sida. Men han morrar och är arg ändå :smirk: :crazy:
 
Vi ska skicka iväg våran hane först nu till farmor under ett tag så att åtminstone den pressen försvinner för honom. Vi har inte haft möjlighet innan att göra det bara..

Då kommer han säkerligen förändras när han kan slappna av ordentligt, så vi får se vad som händer..
 
hoppas att farmor är frisk och kry! återkom gärna med mer upplysningar om jycken. det är lite intressant tycker jag :)
 
Jadå, jag skriver säkert här om det blir några förändringar! :)
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 954
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: MissFideli
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 625
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 622
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp