Nya kopia...

Sorbe

Trådstartare
Iaf vad det ser ut som...

Jacson och nu Champion...
Fast den har ju iof ventilation längst hela vägen, men är ju byggd på samma sätt som en GPA, har säkert funnits ett tag, men upptäckte den nu.

.

Senast ändrad:
Sv: Nya kopia...

Fan vad alla ska kopiera.. Nu är ju iofs den modellen av GPA ute. Men jag menar de äkta varorna förlorar ju en viss klass på sina grejer när h**ks och alla gör kopior för 600 kr :crazy:

Jag känner mig som en wannabee när jag bara ska ha de "rätta märkessakerna". Eg är det ju dom som rider med kopiorna som gör ngt tufft... Man är väl wannabe när man vill vara som alla andra??? eller????

Jo, så kanske det är... eller så kanske de tycker att den var mer prisvärd??? Jag menar att jag (som då ser mig som en wannabe då jag aldrig kommer bli speciellt bra på att rida/tävla själv) ändå vill ha lika fina saker som eliten- och ha saker som "alla andra " har...

Etoile skrev:
Fan vad alla ska kopiera.. Nu är ju iofs den modellen av GPA ute. Men jag menar de äkta varorna förlorar ju en viss klass på sina grejer när h**ks och alla gör kopior för 600 kr :crazy:

Förlorar sin klass?! Tycker inte att det är konstigt att det görs kopior.. De har kommit på en bra hjälm (mky ventilation) och dte vill folk gärna ha, mne inte betala en halv miljon, så då gör man de billigare.

Fast man kan inte kalla Hööks hjälm för en kopia på GPA! Där är ju ingen likhet..

Har en Kavalkade-hjälm, och det är inte för att jag är wannabe, utan för att jag gillar den, och skiter i hur den ser ut..

något som är wannabe är när man måste köpa dyrare hjälm för att komma åt märket när man får liknande för billigare pris

Men ta Globus benskydd det är rena ripoffen på andra märken utsendemässigt! Varför kan inte lågprismärkerna göra sina egna modeller!

Så resonerar många som köper fejkkläder också och istället stödjer dom barnarbete och kriminellverksamhet!

Tysken_ skrev:
Men ta Globus benskydd det är rena ripoffen på andra märken utsendemässigt! Varför kan inte lågprismärkerna göra sina egna modeller!

Förmodligen därför att marknaden vill ha kopior.. De hade inte gjort något som ingen efterfrågar, det vore korkat rent ekonomiskt för företagen..

Spelar det nån roll om man har en kopia eller inte?!
Jag lägger heller mer på en bra hovis, eller tränare till hästen istället för en hjälm för 3000. Av anledning att jag har begränsad ekonomi och för övrigt tycker att märkeshysteri överhuvudtaget är rätt ointressant och töntigt. Huvudsaken är väl att man triva med sin hjälm. (o öv. prylar.)

Spelar det nån roll om man har en kopia eller inte?!
Jag lägger heller mer på en bra hovis, eller tränare till hästen istället för en hjälm för 3000. Av anledning att jag har begränsad ekonomi och för övrigt tycker att märkeshysteri överhuvudtaget är rätt ointressant och töntigt. Huvudsaken är väl att man triva med sin hjälm. (o öv. prylar.)

:bow: :bow: :bow:

Blä, orka alla kopior. Fast den har var ju iaf snyggare än IRH som
ser ut som svampar med något silvrigt klegg framtill. Men, nej tack.

Seriöst. Såg den live igår. Uäk vad hemsk! DEN där är en riktig svamp. Håll utkik efter en engelsk ryttare på en brun häst med röd luva så ser du den!.

jag tycker att det är bra att det görs liknande grejjer i alla prisklasser. Tänk på alla stackars föräldrar med ungar som vill se ut som eliten då är det väl bra att det finns lite billigare allternativ, alla är inte miljonärer.....

Sorbe skrev:
Seriöst. Såg den live igår. Uäk vad hemsk! DEN där är en riktig svamp. Håll utkik efter en engelsk ryttare på en brun häst med röd luva så ser du den!.
Vilken hjälm är inte av svampliknande karaktär? ;) Blundar varje gång jag rider förbi ridhusspeglarna iförd min lånade CRW hjälm (nja, inte riktigt kanske... ), men den skyddar om jag trillar i backen, och det är ju prio ett! Utseende är dock prio tre, dvs kommer efter bekvämlighet, märke är väl prio tio eller nått..... :devil:

Har faktist inte sett den "live" :o eftersom ingen butik i omgivningen har någon hemma i lager.

Håll utkik, var??? På WC-hoppningarna? På buke? ;)

//Alice

Liknande trådar

Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
13 869
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 431
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 388
Senast: Görel
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 347
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈