Nya modet?!

Sorbe

Trådstartare
Ser var och varannan hoppryttare på tävlingar nu köra med STORA bettringar på betten. Nån ny trend eller?!
Vad är det för skillnad på stora och normala bettringar?!

Sv: Nya modet?!

Kan det inte vara så att fler använder sk Myler bett? De har ju skitstora bettringar?

/Elin, som inte direkt är insatt i hoppningens värld :o

Lika fult som alla blommor dom har i håret och JW shabrak+huva :crazy: *spysmiley*

Stora ringar åker inte lika lätt igenom munnen om hästen av någon anledning skulle gapa. Var själv och skulle köpa bett och hittade två i min storlek, det ena med minimala ringar och det andra med normala. Aldrig att jag köper det med små ringar, minsta hon gapar så åker det ju in i munnen på henne.
Men jag vet inte varför det blivit popis på banan. Galoppsporten har väl haft STORA bettringar ett bra tag???

//Lillan

Lozzan skrev:
Lika fult som JW shabrak+huva :crazy: *spysmiley*

Shit! :eek: Du behöver verkligen hjälp! :D
Det är ju typ det snyggaste som finns i hästväg jö! :)
Å finns i mååånga fina färger! :D

Okej, jo, det har du nog rätt i att de inte åker in i munnen.
Neee, små skulle jag aldrig köpa, DET ser ju riktigt hemskt ut! Gör även det med stora ringar, iaf just nu, men snart har man väl vant sig! :smirk:

Jag har 2 bett med normala ringar, ett bett med jättestora ringar och ett bett med mindre ringar och jag tycker inte det är någon direkt skillnad... Det med det stora ringarna och de små ringar ligger bättre i munnen på honom men jag kan inte tänka mig att han gilalr det mer pga ringarna.

men längst ut är det ju som nån volang
jw_tävlingshuva.jpg

Det kanske är som med transvestiter o stora vinglas? Ju större glas desto mindre hand... dvs Ju större bettring desto "nättare" hästhuvud :D Nä, skämt åsido. Det där medatt de inte åker genom munnen låter klokt. O är det d-ringsbett så får man väl aningen mer hävstångsverkan om de är stora?

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
669
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 135
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 068
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka