Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ser var och varannan hoppryttare på tävlingar nu köra med STORA bettringar på betten. Nån ny trend eller?!
Vad är det för skillnad på stora och normala bettringar?!
Stora ringar åker inte lika lätt igenom munnen om hästen av någon anledning skulle gapa. Var själv och skulle köpa bett och hittade två i min storlek, det ena med minimala ringar och det andra med normala. Aldrig att jag köper det med små ringar, minsta hon gapar så åker det ju in i munnen på henne.
Men jag vet inte varför det blivit popis på banan. Galoppsporten har väl haft STORA bettringar ett bra tag???
Okej, jo, det har du nog rätt i att de inte åker in i munnen.
Neee, små skulle jag aldrig köpa, DET ser ju riktigt hemskt ut! Gör även det med stora ringar, iaf just nu, men snart har man väl vant sig! :smirk:
Jag har 2 bett med normala ringar, ett bett med jättestora ringar och ett bett med mindre ringar och jag tycker inte det är någon direkt skillnad... Det med det stora ringarna och de små ringar ligger bättre i munnen på honom men jag kan inte tänka mig att han gilalr det mer pga ringarna.
Det kanske är som med transvestiter o stora vinglas? Ju större glas desto mindre hand... dvs Ju större bettring desto "nättare" hästhuvud Nä, skämt åsido. Det där medatt de inte åker genom munnen låter klokt. O är det d-ringsbett så får man väl aningen mer hävstångsverkan om de är stora?
Kropp & Själ Mina är blågröngrå typ. 😅 Blå ring runt och sedan lite melerat med grönt, blått och grått.
I visst ljus ser de blåa ut, i annat gröna etc.