Nya modet?!

Sv: Nya modet?!

Mirrejones skrev:
Bettringarna och stigbyglarna var i alla fall inte fina men det låter vettigt att betten inte åker in i munnen lika lätt om det är stora bettringar, men gräsligt fult tycker jag i alla fall.. :) :) ;)

Håller med fullständigt! :)

Nehe du! Det tror inte jag. Varför skulle "kändisar" vara bättre än riktigt duktiga "okända" hästmänniskor? jag menar, han rider väl bara och överlåter den mästa av skötseln till höstskötarna? :crazy:

Fiorano skrev:
Självklart ska man ifrågasätta även dom "som kan allt", om man inte frågar varför får man ju aldrig veta! Dessutom tror jag inte alltid att kunskapen om hästens anatomi, utfodring osv är särskilt utbredd i eliten. Inte enligt min erfarenhet här i Sverige i alla fall.

Det var ju det jag skrev...

Sorbe skrev:
Vi lägger ner det här nu tycker jag! Innan tråden spårar ut mer än vad den redan gjort! :smirk:

Tycker inte tråden spårat ur ett dugg, kanske gått ifrån ämnet i ett par inlägg men det är ju ett öppet forum. Förstår bara inte vad det skulle vara som det snackas skit om, men vi lägger väl ner det då så slipper vi ytterligare diskussioner.

Sorbe skrev:
Fortfarande håller du dig inte till ämnet, här pratar vi storleken på RINGARNA, inte på bettet!

Se det gjorde jag med, tills du blev förnärmad över uttalandet om Pessoa.

*knapplån*

Men hade det varit en okänd "google-ryttare", hade det då varit mer ok att ifrågasätta hans/hennes val av utrustning? :confused:
Inget illa menat om pessoa eller andra elitryttare men okända ryttare kan ju faktiskt veta lika mycket som kända, men det verkar som att det är mer ok att påpeka deras val av utrustning än könda ryttares...Eller har jag missuppfattat?

Nu till min åsikt om stora bettringar ;) Det får mej att tänka på galoppörer, och då ska det ju inte vara nosgrimma :D Men visst, det fyller ju en funktion....

Jag har bara sett en häst med det och på henne så passar det så otroligt bra, jag vet inte alls varför men att se den hästen med små bettringar är inte samma tjusning :p
Och trots att jag är dressyrryttare är jag runt hyffsat mycket på hopptävlingar ;)

Riktigt fult är det, men det har väl antagligen någon funktion.

Ska inte uttala mig om hur bettet sitter, men kändisar har inte alltid rätt, även om det är någon så känd som Pessoa.

Boj skrev:
För att låta lite elak, är det då inte bättre att köpa ett bett som är mer anpassat efter hästens mun och vara mera stilla i handen?
Ett för långt bett åker väldigt fort i sidled, det visar också tydligare ryttarens brister i handen. Tittar man på bilden av Pessoa, så har den hästen ett märkbart långt bett. :crazy:

Jag har ett bett som är anpassat efter hennes mun, men med minimala bettringar åker det igenom munnen så fort man tar ett ledande tygletag.

MVH Lillan

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 135
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 066
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24