Nya projektet: transportbur för de alla

snurpe

Trådstartare
Nu när man dragit på sig tre katter är de inte längre speciellt lättburna i varsina burar :crazy:

Så nu ska jag bygga en mysig vagn åt dem :D

Jag har köpt denna hundbur åt dem som ska hämtas upp snarast
3520748_08082005161441.jpg

Denna ska placeras på en vagn med ordentliga hjul så att man kan dra katterna även där det är lite ojämnt, snöigt eller dylikt. Lister ska sättas på så det hela blir stadigt, ordentliga hjul med broms ska monteras, stadigt hundkoppel ska monteras för att man ska kunna dra vagnen. Självklart ska det även sys en mysig dyna så kissarna ligger behagligt där inne :love: Jag har även fått för mig att det ska bli mysigt och ombonat för dem att åka ihop. Något burskynke ska sys så det inte är öppen runt om buren. Handtag ska fästas så buren är lätt att lyfta på två i trappor etc.

Några mer goda tips och råd?

/snurpe

Sv: Nya projektet: transportbur för de alla

Burskynket kanske bör vara vatten- och vindtätt? :idea:

Klokt, jag hade själv tankarna något åt det hållet. Ibland har man ju inte vädergudarna med sig... :crazy:

/snurpe

Nu är jag igång! Detta är ju skitkul! :banana:

Har målat det som ska bli bottenplattan för första gången, ska målas en gång till. Sedan kommer det en ganska hög (typ 1 dm) list runt om som ska hålla buren på plats. Denna kommer också bli svart. Jag är helsugen på att måla något roligt på sidan typ "Katter på väg..." eller något sådant kul i vitt :D

Detta blir ju orginellt iaf :D

/snurpe

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka