Nya Rambo original 0 gram!

Sanette

Trådstartare
Hej! Funderar på att köpa detta täcke. Men det är lite saker jag undrar över.
Har detta täcke den patenterade V knäppet fram och går det att fästa liners på det?
Är det någon här som har det och i så fall vad tycker ni om det?

Jag funderar även på Rambo Supreme 0g foder. Vad skiljer dessa täcken åt mer än färgen och att det ingår hals till Supremen. Skiljer sig passformen något?

Mycket tacksam för svar!:bow:

Sv: Nya Rambo original 0 gram!

Jag har ett Rambo Original som jag har haft sedan i våras. Supernöjd!:)
Min häst går tillsammans med en annan häst och de brukar roa sig med att dra och slita i varandras täcken, så när de hade slitit sönder ett Mark Todd och ett HW Amigo för mig fick jag nog, dödade spargrisen och köpte ett Rambo. Fasen vad bra det är! Står pall i alla väder. Det har V-spännet. Dock, om man har flera hästar att byta täcken på är det här ett ganska jobbigt täcke, då man har ganska många steg innan täcket är på:
1. Kardborre i bogen
2. En till kardborre i bogen
3. V-spännet
4. 3 gjordar
5. Rem under svansen
6. Ytterligare en rem som svansen går genom

Har man halstäcke är det ytterligare två kardborrar. Har man ett linertäcke tillkommer en kardborre.

Men för mig som bara har en häst är det guld!

Håller med SQT. Tycker det kan vara något bökigt med linerna, men samtidigt praktiskt att kunna ändra tjocklek, och dessutom lättare att tvätta. Håller bra mot både bus och väta.

Fick dock sy ett veck i linerhalsöppningen då dess bogspänne hamnade för långt ner. Nu sitter det bättre men inte 100%, det glider bak lite och sitter inte så där löst och skönt som jag skulle vilja, men hästen har inga skav. Men det är ju på min häst det (lusitanosto).

Har som sagt både V-knäppning och linerfästen.

Vet att Suprem-halsen fästs med ett långt kardborre som löper längs halsöppningen, medan Originalens fästs med fyra kardborreöglor. Vet inte om passformen skiljer sig.

32778519.jpg

32778515.jpg

32778529.jpg

ja - ang. v-knäppet - alla rambo har det. och ja -ang. liners.

strömsbergsgård har all info du ev har frågor runt. ring eller maila så får du svar!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 148
Senast: Darkie
·
Utrustning Hej på er! Jag befinner mig i ett "hopplöst" dilemma.:D På söndag ska min häst flytta till ett nytt stall, där han kommer att få en...
Svar
6
· Visningar
1 340
Senast: Deimion
·
Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 057
W
Utrustning Hej. Jag har en häst som är frusen av sig. Hon tycker inte om blåst och verkligen inte det kombinerat med regn. Sjunker...
Svar
8
· Visningar
1 803
Senast: Gaia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka