Bukefalos 28 år!

Rambo Supreme eller Amigo bravo? Hm..

Dennerstahl

Trådstartare
Hej på er!
Jag befinner mig i ett "hopplöst" dilemma.:D
På söndag ska min häst flytta till ett nytt stall, där han kommer att få en hagkompis. I dagsläget går han själv. Hans nya hagkompis är en 2,5 år gammal valack, ett busfrö, och det är denna herre som skapar mitt dilemma. I och med att denna unga herre är en riktig liten buse misstänker jag att han även är lite av en täckesmarodör. Om han är det eller inte är dock oklart, hans ägare vet inte hur han är med täcken. ;)

Nu till min frågeställning... Rambo Supreme 0gr eller Amigo Bravo 0gr?
Jag har en hel del liners att kombinera med HW täckena och därför vill jag ha ett 0gr täcke, som jag mer eller mindre kan ha året runt. Avtagbar hals är ett måste!

Jag känner att jag har dessa alternativ.
1. Jag kan köpa ett amigo bravo. Billigt och bra. Men så himla slitstarkt är det ju inte, så det kan ju bli dyrt ändå, om det visar sig att det går sönder på fem minuter.
2. Jag kan köpa två amigo bravo. Det är ju i princip samma summa som för ett rambo supreme, men då får jag två täcken. Då får jag alltså ett extra täcke OM den lilla skulle bli lite för bitig. MEN... Det kan ju lika gärna bli så att dessa täcken bara går åt, för att de helt enkelt inte är slittåliga nog = dyrt.
3. Jag kan köpa ett rambo supreme, som borde hålla för "det mesta". Men ja, stackars min lilla plånbok OM DET går sönder direkt :p

Problemet kanske inte ens existerar, den lille kanske inte alls tuggar på täcken, men hur hade ni tänkt ifall att? Jag tänkte handla på en rea som är nu i helgen, så jag "kan" tyvärr inte vänta tills jag vet om han är det eller inte. Någon? :D
 
Hej på er!
Jag befinner mig i ett "hopplöst" dilemma.:D
På söndag ska min häst flytta till ett nytt stall, där han kommer att få en hagkompis. I dagsläget går han själv. Hans nya hagkompis är en 2,5 år gammal valack, ett busfrö, och det är denna herre som skapar mitt dilemma. I och med att denna unga herre är en riktig liten buse misstänker jag att han även är lite av en täckesmarodör. Om han är det eller inte är dock oklart, hans ägare vet inte hur han är med täcken. ;)

Nu till min frågeställning... Rambo Supreme 0gr eller Amigo Bravo 0gr?
Jag har en hel del liners att kombinera med HW täckena och därför vill jag ha ett 0gr täcke, som jag mer eller mindre kan ha året runt. Avtagbar hals är ett måste!

Jag känner att jag har dessa alternativ.
1. Jag kan köpa ett amigo bravo. Billigt och bra. Men så himla slitstarkt är det ju inte, så det kan ju bli dyrt ändå, om det visar sig att det går sönder på fem minuter.
2. Jag kan köpa två amigo bravo. Det är ju i princip samma summa som för ett rambo supreme, men då får jag två täcken. Då får jag alltså ett extra täcke OM den lilla skulle bli lite för bitig. MEN... Det kan ju lika gärna bli så att dessa täcken bara går åt, för att de helt enkelt inte är slittåliga nog = dyrt.
3. Jag kan köpa ett rambo supreme, som borde hålla för "det mesta". Men ja, stackars min lilla plånbok OM DET går sönder direkt :p

Problemet kanske inte ens existerar, den lille kanske inte alls tuggar på täcken, men hur hade ni tänkt ifall att? Jag tänkte handla på en rea som är nu i helgen, så jag "kan" tyvärr inte vänta tills jag vet om han är det eller inte. Någon? :D

Haha vilket I-lands problem ändå, "åh jag vet inte vilket täcke jag ska köpa till min häst" :laugh: hemsk jag känner mig nu när jag tänker efter. Min plånbok hävdar dock att det är en viktig fråga :)
 
Jag gör nog det! I absolut värsta fall går det sönder och även om jag skaffar mig ett nytt så har jag inte kommit upp i summan av ett rambo supreme :) Hade dock gärna köpt ett rambo supreme, de är ju så himla snygga och den modellen är lite av mitt drömtäcke!

Äsch, vad är väl en bal på slottet :laugh:
 
Jag hade kört rambot för dom brukar hålla om det inte är extremmarodörer :)
Dom amigon jag testat har inte hållit fast jag inte har någon marodör i hagen.

/Camilla
 
Hej på er!
Jag befinner mig i ett "hopplöst" dilemma.:D
På söndag ska min häst flytta till ett nytt stall, där han kommer att få en hagkompis. I dagsläget går han själv. Hans nya hagkompis är en 2,5 år gammal valack, ett busfrö, och det är denna herre som skapar mitt dilemma. I och med att denna unga herre är en riktig liten buse misstänker jag att han även är lite av en täckesmarodör. Om han är det eller inte är dock oklart, hans ägare vet inte hur han är med täcken. ;)

Nu till min frågeställning... Rambo Supreme 0gr eller Amigo Bravo 0gr?
Jag har en hel del liners att kombinera med HW täckena och därför vill jag ha ett 0gr täcke, som jag mer eller mindre kan ha året runt. Avtagbar hals är ett måste!

Jag känner att jag har dessa alternativ.
1. Jag kan köpa ett amigo bravo. Billigt och bra. Men så himla slitstarkt är det ju inte, så det kan ju bli dyrt ändå, om det visar sig att det går sönder på fem minuter.
2. Jag kan köpa två amigo bravo. Det är ju i princip samma summa som för ett rambo supreme, men då får jag två täcken. Då får jag alltså ett extra täcke OM den lilla skulle bli lite för bitig. MEN... Det kan ju lika gärna bli så att dessa täcken bara går åt, för att de helt enkelt inte är slittåliga nog = dyrt.
3. Jag kan köpa ett rambo supreme, som borde hålla för "det mesta". Men ja, stackars min lilla plånbok OM DET går sönder direkt :p

Problemet kanske inte ens existerar, den lille kanske inte alls tuggar på täcken, men hur hade ni tänkt ifall att? Jag tänkte handla på en rea som är nu i helgen, så jag "kan" tyvärr inte vänta tills jag vet om han är det eller inte. Någon? :D


Testa med ett billigare täcke först och biter han inte skaffar du ett Rambo, just Supreme är en favorit även hos mig, underbara täcken som håller för det mesta! ;) :love:
 
Min häst hade sönder sitt Rambo Duo på fyra dagar, coh han har inte ens hagkompis. Köp Amigot med 1200 D, håller mycket bättre än Rambot på 1000 D...
 

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 141
Senast: MiniLi
·
Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 401
Utrustning Jag undrar om det är någon av er som har erfarenhet från Shires och HW täcken? Jag har sen tidigare täcken från HW i deras Amigo 1200D...
Svar
17
· Visningar
2 147
Senast: Nominous
·
Utrustning Hej hej alla Har bara haft Amigo Hero täcken på min ganska breda pålle ett bra tag nu..regntäckena har jag vart super nöjd med, men...
Svar
2
· Visningar
3 190
Senast: Tjockisina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hudvårdstråden 2
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp