Nya ridstövlar....

Centaur

Trådstartare
Ja i dag kom äntligen mina nya stövlar! Och dom är dösnygga! :love:

Men så jäkla trånga.:crazy: Jag provade ju ett par och hon skulle beställa samma stl men aj, det var knapt så jag klarade av att dra upp dom Utan byxor på. Det känns som mina ben domnar bort nu... :cry:

Tjejen i affären sa att dom måste vara supertighta i början för annars blir dom för stora sen, och sa att hon hade haft på sig sina hemma utan byxor, som jag har nu.

Men den kan ju knappast vara bra för mina stackars ben... :p Tror ni att dom töjer sig såpass att dom går att stänga Med byxor? Blir ju fundersam på om jag ska försöka byta till en större vad-vidd... :confused: Kanske ska tänka på att jag har varit på benen hela dagen och är ganska svullen i kroppen nu också...

Sv: Nya ridstövlar....

Passade dom i affären så kommer dom säkert passa när du gått in dom lite! :) lita på tjejen i affären så ordnar det sig nog! :D
vad var det för ridstövlar förresten??

lycka till!! :banana:

ooo aj stackars dej.:crazy: Hoppas att de töjer sig lite, men det kommer säkert attgöra onte ett tag.Skoskav och allt.Vill man vara fin får man lida pin. Lycka till!

De töjs nog! Det är ju levande material?

Mina jodphurs som jag haft i säkert 5 år är i storlek 39, satt perfekt i början och nu har jag 41 och de sitter fortfarande bra! :D

Vad är det för märke?

Mina var precis som dina i början. gick omkring hemma utan ridbyxor och fick blodstockning i benen... Om du tror att du kan få på dom med tunna ridbyxor eller strumpbyxor under kan du göra det och spejaa vatten över byxorna så de är fuktiga, då töjer de sig snabbare.

Mina har iaf töjt sig, sitter jättebra idag:love: Men det var så man undrade i början...

vilken modell och vad gav du för dom ,
jo då kämpa på i stövlarna .

Augusto heter modellen. Bruna, men inte så ljusa som på bilden, mörk tobacco typ. Gav 2360 NOK, då fick jag 20% på dom pga jag beställde på en mässa.

Men det går at beställa direkt från den sidan, priser finns i euro!

Fina:)

Jag tror att de kommer töja sig. Använd "vatten-knepet" och gå i dom så mkt som möjligt hemma.

Zlatan skrev:
De töjer sig! Jag lovar. Byter du till större kommer du ångra dig.
hörru stövelexperten :)
är en djungel av stövlar , och svårt att välja , ska jag blunda och peka eller har du nåt hett tips ?

Du får ligga med benen högt innan du sätter på dig dem :D

Du råkar inte ha nån bild på stövlarna möjligtvis, så man får en uppfattning om färgen? :angel:

Ska ta en när jag fått av mig dom, så visar jag i morgon. :) Ganska lik färgen på min sadel faktisk.

Vad har du köpt för vadvidd? Jag ska ju köpa stövlar och det verkar vara ett dilemma :p Och jag vet ju att du är lång och smal så :D

Zlatan skrev:
De töjer sig! Jag lovar. Byter du till större kommer du ångra dig.
Inte mycket hoppas jag....Mina nya SG var inte fullt så tighta i vaden som Centaurs (men visst bultade det lite i vaden efter att jag haft dom på utan byxor ett tag....). Blir lite orolig att dom ska bli för stora ju.... :crazy:

//Alice

Då kan vi trippa bredvid varann med våra fina stövlar:)

Jag ska ta en bild på mina så ska du få se.
På ridsportbutiken jag köpte mina måttade dem efter mina ben men ack så stora de är.:crazy:

Någon som vet om man kan göra skaften smalare?

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Zpunk
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 313
Senast: Hedwig
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 435
Utrustning Jag tänkte beställa ett par graninge ridstövlar men tänkte höra med er som har dom. Är ni nöjda? Är kvalitén bra? Sedan...
Svar
5
· Visningar
6 034
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka