Nya ridstövlar....

Sv: Nya ridstövlar....

Borde ju gå att ta bort lite längst bak, men då skulle du ju få en jätteful söm där säkert, så då kan man väl sätta in dragkedja? (om du inte redan har dragkedja?)

alice skrev:
Inte mycket hoppas jag....Mina nya SG var inte fullt så tighta i vaden som Centaurs (men visst bultade det lite i vaden efter att jag haft dom på utan byxor ett tag....). Blir lite orolig att dom ska bli för stora ju.... :crazy:

//Alice

Alla mina stövlar har töjt sig, ganska mycket! Alltså från att någon har fått hjälpa mig att tvångsknäppa dragkjedjan till att det går att ha tjocka knästrumpor i och ändå ha gott om plats.

De flesta som säljer stövlar säger att de i princip ska tvingas på första gångerna.

Haha, jag fick på mig dom, MED byxor!! :D

Min kamera är död så fick ta bilder med mobilen. Och det är faktisk väldigt svårt att ta bild på sina egna stövlar. :p

stvler2.jpg

stvler1.jpg

Alla stora dressyrryttare har bruna stövlar till vardags vet du väl. ;) Brink, Markne, Anky, jag.... :angel:

Hm, vadvidden heter "0" noll. Vet inte hur många cm dom är, men dom är smala. Sen är dom extra höga, +6cm. Men om jag förstod det rätt så kan dom göras efter mått också :)

Visst är dom! :love:

Vill man vara fin så får man lida pin.... Ska försöka rida med dom i dag... :angel:

Självklart ska man vara fin. :)
Haha du kommer säkert bli trött i benen av att rida med dem, det känns lite jobbigt när de klämmer åt så mycket. ;)

Centaur skrev:
Alla stora dressyrryttare har bruna stövlar till vardags vet du väl. ;) Brink, Markne, Anky, jag.... :angel:

Ja! Varför? Blir gaaalen på det!

Förmodligen. :p Men bättre att hoppa i det, tror trots allt att dom är mer bekväma att rida i än att gå omkring i. Du skulle sett mig gå upp trappan här i går kväll, det gick ju inte att böja benen så mkt så jag såg ut som Forrest Gump! :D:D

Därför att det är fiiint med bruna stövlar.... :love: Svarta är liksom så....svarta...... :p

Zlatan skrev:
Alla mina stövlar har töjt sig, ganska mycket! Alltså från att någon har fått hjälpa mig att tvångsknäppa dragkjedjan till att det går att ha tjocka knästrumpor i och ändå ha gott om plats.
Åhå. Visst, det blir tight över vaderna när jag tar på mig stövlarna med ridbyxor på, men inte så att blodet stasar eller att jag får "vålda" igen den.

De flesta som säljer stövlar säger att de i princip ska tvingas på första gångerna.
Det var det minsan inte någon som sa till mig... :mad: Ändå påpekade jag att det var mina allra första läderstövlar så jag visste inte hur det skulle kännas!

SKIT!

//Alice

Jo, det ääär fint! *trodde aldrig att jag skulle skriva det där någonsin! :eek: * men det matchar ju inte resten av utrustningen!

Usch, gör inte såna här trådar, jag har insett att jag verkligen måste köpa nya dressyrstövlar och fasar inför att gå och rida in dom :crazy:
Igår tappade jag ena klacken, ena dragkedjan strular, dom är för stora, för korta och på insidan börjar lädret ge med sig... Mina sköna stövlar! :(

Jag tror att du kan vara lugn.
Hur mycket ett par stövlar töjer sig beror på vad det är för slags läder.
Jag köpte ett par sprillans nya cavallo och fick på mig dem i affären men fick knappt på mig dem hemma sen. Jag får sådan blodstockning när jag har dem på mig och måste nu sälja dem. Dessa stövlar töjde sig ingenting. Ju bättre läderkvalitet ju mindre töjning.

Mina gamla Cavallo har töjt sig massor?

Fast jag håller med om att de nyare modellerna av hoppstövlar som jag har töjer sig mer, men de är också mycket tunnare.

Jfrelin skrev:
Jag tror att du kan vara lugn.
Hur mycket ett par stövlar töjer sig beror på vad det är för slags läder.
Jag köpte ett par sprillans nya cavallo och fick på mig dem i affären men fick knappt på mig dem hemma sen. Jag får sådan blodstockning när jag har dem på mig och måste nu sälja dem. Dessa stövlar töjde sig ingenting. Ju bättre läderkvalitet ju mindre töjning.
Jag hoppas du har rätt....De är iaf GRYMMA att rida i, ffa i hoppningen. Känns lite pyrt om jag nu köpt ett par stövlar för fyra tusen som ska bli för stora....

Förlåt Centaur för trådnappningen! ;)

//Alice

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Zpunk
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 313
Senast: Hedwig
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 435
Utrustning Jag tänkte beställa ett par graninge ridstövlar men tänkte höra med er som har dom. Är ni nöjda? Är kvalitén bra? Sedan...
Svar
5
· Visningar
6 034
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka