Nya SCS3 stigbygeln

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare loveratte
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 715
L

loveratte

Är det någon som använder denna med tillhörande sko?
Jag har än så länge bara stigbygeln, men väntar på att skorna ska komma in på lagret..

Ni som använder detta, kommentara gärna! För och nackdelar?

Sv: Nya SCS3 stigbygeln

vart har du köpt detta? har nämligen aldrig hört talas om det, men det låter intressant. ;)

Har bara hört positiva saker om dem. Flera elitryttare rider även med dem!

Men en sak jag undrar över är om de är jämnt balanserade, för gummit väger ju ingenting, så de inte är som vanliga säkerhetsstigbyglar med gummisnoddar - väger absolut ingenting på utsidan och massor på insidan och är obalanserade.

Jag rider ju som sagt med vanliga skor i mina än så länge, men det du beskriver har jag inte upplevt. Själv plattan är än lite tjockare framtill för att få hälen i bättre possison neråt.
Men att det är gummi på ena sidan märks inte, har ioförsig inte ridit i "vanliga" stigbyglar med gummisnodd men:smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Som jag skrev har jag hört positiva saker om den.

Den är bra då den och stigbygelplattan hindrar foten från att åka igenom och om man skulle göra det så åker ju gummit upp.
Sen är gummit mer "fast" i själva stigbygeln, så den åker inte upp för minsta lilla.

ehm hoppas du fattar, blev en massa svammel :angel:

jo precis, det du skrev har även jag hört. Så nu gäller det bara o sluta dra upp hälarna, för då hoppar skorna ur :smirk:

hehe, blir nog bra om inte annat;)
har du något mer tips på att inte göra det? händer mest i nedsittning i trav...

haha nej :) jag menade att skorna kommer "hoppa ur" stigbygelplattorna när jag drar upp hälarna :(

Jag har inte dom själv... slut här också... MEn alla jag har frågat är jättenöjda. Tjejen jag frågade förra veckan sa just att hon blivit mkt bttre på att trampa ner hälarna... Det är därför jag ska prova dom... och så eftersom man bara måste hitta ngt att köpa... *ler*

Min lillasyster har sådana stigbyglar/skor och hon är hel nöjd ned dem!:) Har själv lånat dom och testat lite och jag tycker att dom var jätte bra! Foten kan inte bli mer stilla:love: Sedan är skorna j*vligt snygga!:smirk:

Men shit. Hitta någon annan att hacka på! Jag läser ungefär 5-10 trådar varje minut, tror du inte jag blandar ihop/glömmer saker ibland då?.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
444
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
547
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka