Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej grejen är att jag har rätt stora summor i kontanter (fråga inte varför) och vet knappast om jag vill posta det?! Jag kommer inte använda upp det innan 2016 utan jag föredrar att ha kontanter.
Gör en in- och utsättning på banken om ett år?
Är det någon som vet hur mycket kontanter man kan sätta in på handelsbanken? Dom lär väl undra var pengarna kommer ifrån, när det kommer över en viss summa?
Men vänta.. Va? 2-kronorsmynten blir ogiltliga 2017? Vi har inte ens fått dom än? Hur värt är det då att vi ens ska få dom?Du kan använda dem till den 1/7 2016
1 juli 2016
De nuvarande 20-kronorssedlarna blir ogiltiga, liksom 50- och 1000-kronorssedlarna med folieband.
1 juli 2017
100- och 500-kronorssedlarna blir ogiltiga, liksom 1-, 2-och 5-kronorsmynten.
Har du ingen automat som tar in kontanter på någon bank i närheten?
Ja men du har väl sålt en häst/bil/fått pengar av mormor/osv.
Upprepade stora insättningar av kontanter kan väcka uppmärksamhet möjligen.
Är det större summor kan de vilja se nån dokumentation.Jo fast jag vet i alla fall att dom enligt lag måste fråga var pengarna kommer ifrån, och jag vet att högre summor (vet inte var gränsen går) så kan dom begära kvitton osv.. fått pengar av mormor kan man iofs inte behöva redovisa tycker jag.
Som jag förstår det så kan man bara byta sedlarna mot nya via riksbanken där man postar dit dem.sist det va sedlar som blev ogiltiga så gick jag bara till banken och fick dom bytta innan tiden gick ut. Har du mycket pengar så borde det ju gå att göra det i omgångar?
Fast eftersom det är födelsedagspengar osv som är samlat över lång tid, så har jag ingen dokumentation..Är det större summor kan de vilja se nån dokumentation.
Framför allt dumt för får du ett inbrott så är de borta,Fast eftersom det är födelsedagspengar osv som är samlat över lång tid, så har jag ingen dokumentation..
Och ja jag vet att det är ovanligt i min ålder att ha massa kontanter hemma i madrassen![]()
Framför allt dumt för får du ett inbrott så är de borta,
Är väl medveten om risken att ha pengar hemmaFramför allt dumt för får du ett inbrott så är de borta,