Nya Tänder!

cambello

Trådstartare
Har en tjej som ska fylla sex i år, hon har fått upp en ny tand i underkäken men mjölktanden den sitter kvar där än.
Någon dom har erfarenhet av detta? Ska ringa tandläkaren i morgon och fråga om dom gör något åt det. Mjölktanden är lite lös men den lär inte trilla ut i första taget är jag rädd..
 
Sv: Nya Tänder!

Var i samma sits själv när jag var liten..
Jag hade en hörntand i nederkäken som började växa trots att mjölktanden satt kvar. Fick åka till tandläkaren och dra ut mjölktanden helt enkelt - annars fanns risken att den riktiga tanden började växa bakom och hamnade fel i käken så att säga..
 
Sv: Nya Tänder!

Exakt samma sak här. Dock syns det att den nya tanden är på väg in på rätt plats nu när den lösa verkligen är jättelös efter flera veckor.
 
Sv: Nya Tänder!

Jag försöker påminna min tjej om att hon kan försöka vicka lite lätt på tanden så kanske den snart ger med sig..

Ringde tandläkaren idag men dom var på utbildning hela dagen så blir ett nytt försök imorgon.
 
Sv: Nya Tänder!

Vicka så mycket som möjligt, inte lite lätt. Det är ju KUUUUL med lösa tänder. Kommer ihåg hur jag själv fick kompisen att springa hem till mamma när jag förtjust drog loss lösa tänder så det blödde lite :D
 
Sv: Nya Tänder!

Min dotter hade det så med sina första permanenta tänder. Jag ringde och frågade, men de gjorde inget åt det, iaf inte om det inte gått mycket lång tid. Mjölktänderna trillar ut så småningom, och då brukar de permanenta "räta upp" sig (dotterns var lite "inåtvikta"). Går snabbare om man vickar på de lösa tänderna!
 
Sv: Nya Tänder!

Var i samma sits själv när jag var liten..
Jag hade en hörntand i nederkäken som började växa trots att mjölktanden satt kvar. Fick åka till tandläkaren och dra ut mjölktanden helt enkelt - annars fanns risken att den riktiga tanden började växa bakom och hamnade fel i käken så att säga..

De verkar ha reviderat den åsikten. Min dotters tänder VAR väldigt "fel" från början, när mjölktänderna var kvar, men det rättade SNABBT till sig av sig själv när de försvunnit....
 
Sv: Nya Tänder!

*delvis kl*
Min erfarenhet är att de gör så lite som möjligt med "små" barns tänder. Mitt ena barn har extremt tätt mellan tänderna och ibland kommer tänderna lite huller om buller. Där drog de dock ut fyra tänder för att de nya tänderna skulle få plats att räta upp sig. Dessutom verkar tänderna sitta stenhårt så jag räknar kallt med några utdragningar till efter tandläkarbesöket nästa vecka.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 049
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 777
Senast: Manji
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 687
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp