Nya uppfinningar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cider
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 029
C

Cider

Har ni märkt vad många nya uppfinningar det har kommit på sista tiden inom hästeriet eller är det bara jag som fått upp ögonen för alla nya fiffiga prylar som man alltid, egentligen klarat sig utan men nu märker vad bra dom är! :bow:
Vilka nya grejer har ni haft mest nytta av?
Vad har varit bra/dåligt?
Har ni kommit på något som inte finns men borde finnas?
Har ni hittat något som ni undrar hur ni har klarat er utan förut?

Sv: Nya uppfinningar

Min far tipsade mig om ett enkelt sätt att hålla spannen på plus över natten i kallstall.
Köp en akvarievärmare sk doppvärmare. och ha sladden i ett pvc rör eller järnrör för att undvika att hästen leker med sladd. Funkar bra!

Jag tycker de gummikrokarna är bra, har sådana vid boxdörren så hästarna eller jag inte kan skada mig.

Många nya täckeshängare har kommit, vilket ju är bra!
Det är kul att hästfoklets behov uppmärksammas.
/jenny

Alla smarta täckesräddare är ju underbara. Sån där kryssgjordsplatta som finns på hööks och börjes är ju kanon. Lossnar en gjord hänger den inte ner så mycket. T-låsringarna är också bra. Kanske inte jättenya grejjer men jag har haft ett uppehåll i hästeriet tills i maj förra året och mycket har hänt på de 6-7 åren..

snigelfarmor skrev:
Min far tipsade mig om ett enkelt sätt att hålla spannen på plus över natten i kallstall.
Köp en akvarievärmare sk doppvärmare. och ha sladden i ett pvc rör eller järnrör för att undvika att hästen leker med sladd. Funkar bra!
/jenny

DET var väldigt smart! Ska jag lägga på minnet om jag hamnar i ett kallstall någon gång! :idea: :bow:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
10 519
Senast: Enya
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 439
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
562
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025