NyårsÅNGEST!!!

Sv: NyårsÅNGEST!!!

hörselskydd för människor kan hjälpa en hel del faktiskt tillsammans med musik bla

en valp jag hade,som visade sig bliskotträdd sedan masserad ejag redan från början,gör så med alla valpar,för att det skal trigag igång en "sömnreaktion2i kroppen .

Det fungerad eypperligt sedan när hon blev panikslagen inför smällarna,man tog en tjock filt,la sig ed henne i soffan och andades ljudligt o lugnt o masserad ehenen hårdhänt o sakta i nacken.hon somnad eoftast inom några minuter.

MEN-viss aindivider gör så,de orkar inte me dstimulin så hjärnan stänger helt enkelt ner,hon tillhörde den genetiska linjen med d egenskaperna..dock tyckte jag dte var bättre med en sovand ehund över dte allra värsta

och för varje gång så blev hon allt mindre bekymrad.

I år har jag en ljudkänslig,men ej rädd hoppis somskal få ha hörselskyd di ngn form.
 
Sv: NyårsÅNGEST!!!

Det var därför jag startade tråden för över 2 månader sedan. ;)

Men det är aldrig för sent att börja!

LIA

Synd att jag inte va inne å läste då då :p
Men jag ska försöka fixa lite sånna ljud.. får spela dom hela dagarna.. så tråkigt å se hundarna livrädda :crazy:

En av familjens tidigare hundar va verkligen livrädd.. hon sprang alltid ner till källaren eller in i duschen och försökte gräva sig ner.. :(

Är ju helt klart bra om det hjälper att spela musik. men ofta så brukar det ju inte gå att överrösta raketerna iaf..

Nepp, bäst om de kan vänja sig vid det hemska ljudet.. ska prova att öva, och försöka få tag i märgben som man kan ge dom när de kör i gång.. förhoppningsvis så bryr sig iaf valpen mer om godiset...
 
Sv: NyårsÅNGEST!!!

Nyår är ett helvete, rent ut sagt. Varenda jävla år. :(
Jag har en gammal, skotträdd dam som inte pallar helt enkelt. Hon "drogas". Nu har jag inte namnet på preparatet eftersom att jag inte är hem-hemma för tillfället.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp