Nyblivna mammor i storstad, aktivitetsfanatiker?

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
Jag var på Junibacken nu i veckan med "min skola". Jag blev lite förvånad över alla mammor med små barn, från några månader till kanske 1,5 år) som var där. Vi som var där som skolpersonal förstod inte riktigt varför man tar med sig ett barn som är under året och går på Junibacken, vi förstod inte riktigt vad små barn har för utbyte av att gå dit. (Dock läste jag nu att de har morgonföreläsningar för gravida och föräldralediga)

Men är det inte så att föräldralediga i storstad gör rätt mycket med sina små bebisar?

Sv: Nyblivna mammor i storstad, aktivitetsfanatiker?

Kan det inte vara så att de har äldre syskon med sig också?

Visst fanns det "såna" också, men vi såg flera stycken som endast hade ett barn med sig som var inte var gammalt alls. Det är ju egentligen inte "mitt problem", men jag tror det har blivit vanligare med att man vill ha aktiviteter även för bebisföräldrar...

Som sagt var det på morgonen så kanske det var morgonföreläsningen, men vid 1,5 år så tycker de att det är lite roligt att se något. Fast vi tog skansen när vi var i stockholm med elin i den åldern... Men i vinter ska vi göra junibacken, fast hon är ju dryga tre år nu... Men då kommer ju Fredrik att vara med trots att han bara är ett par månader...

Men visst, till viss del känns det som det råder aktivtetshysteri och man ska låta barnen "uppleva" så väldigt mycket, när barnen kanske skulle uppskatta en skogspromenad mera... Man kanske är lyckligt lottad som bor på landet och det är dåligt med tillgång på babyaktiviteter i närheten. När elin var liten så gjorde vi inget speciellt, och från det att hon var ett så åkte vi på kyrkis en gång i veckan. Men vi hälsade på kompisar en hel och var ute mycket...

Det kanske är de nyblivna mammorna som behöver förströelsen? Tradigt att bara sitta hemma hela dagarna. Kanske man velat men inte vågat besöka Junibacken innan, som barnlös? Nu kanske man tar chansen, när man kan "skylla" på barnet!

Precis- i perioder kan det vraa segt att få fagarna att gå när man är hemme med barn..... Man kanske blir desperat!:rofl:

Haha! Japp precis min tanke. Tror babysim etc snarare är till för desperata hemma-mammor som behöver lite socialt umgänge hehe.

Lupin skrev:
Det kanske är de nyblivna mammorna som behöver förströelsen? Tradigt att bara sitta hemma hela dagarna. Kanske man velat men inte vågat besöka Junibacken innan, som barnlös? Nu kanske man tar chansen, när man kan "skylla" på barnet!

Tror nästan jag också. Jag är faktiskt sugen på att gå dit, men har ju inte "kunnat" gå dit för jag har inte haft nåt barn att ta med. Fast än känns det nog lite väl tidigt med min enmånaders... :D

Hehe och vädret är ju sisådär också. Vänta till våren och värmen är mitt tips! Måste ju finnas annat att göra? Jag sätter mitt hopp till babysim sen, simmar ju regelbundet i vanliga fall (tillsammans med min triatlet till sambo) och vill gärna vänja vårt barn vid vatten tidigt. Kul om alla i familjen har samma intresse! Och så är det ju billigare med baddräkt/badbyxor än hockeyutrustning.....fast det är ju en annan diskussion *skratt*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 422
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 107
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 135
Senast: malumbub
·
Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid... 2
Svar
23
· Visningar
4 779
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka