Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Första gången jag skriver på hoppforumet Jag undrar om någon har några bra övningar till en häst (och ryttare) som inte hoppat mer än över diken i skogen i två år? Små övningar så att man liksom 'kommer in' i hoppningen igen Vi har fyra uppsättningar av sockerbitar i stallet, kanske man kan göra något roligt av det? En massa bommar också, men jag har så dålig fantasi så det blir bara att man harvar runt Vore jättesnällt om någon kunde dela med sej lite av bra övningar!
Jag skulle föeslå att börja med att hoppa låga kryss, kanske med galoppbom innan?
Det kan man hoppa tills man känner sig säker.
Alla typer av bomserier är ju superbra, ex. studdsbomar, bom på volt mm. Svårigheten på bomserien får man ta efter hästens styrka och ålder.
Hästmänniskan
Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Hundavel & Ras Jag tänker ta den här tråden i en annan riktning när det gäller renras kontra blandras, nämligen egenskaperna hos hunden. Är inte dom...