Cydonia
Trådstartare
En utav hästarna på jobbet rids alltid med en s.k nyckelhålspad/tennisracket, det är en pensionerad svårklasshäst som är något överbyggd samt en gnutta svankig.
Hästen har enligt min chef (ägaren) i princip alltid ridits med denna pad och självklart så rider jag då med den varje dag.
Men...
Jag har blivit så satans skeptisk till att den verkligen gör nytta..
Sadeln glider bakåt i princip varje pass, speciellt om vi är ute och konditionstränar. Sadeln hamnar även lite framstupa iom att padden är så himlans tjock. I mina ögon så ligger den heller inte bra eftersom paden gör så att sadelns anläggningsyta blir åt helvete..
Problemet med att jobba i försäljnings/tävlingsstall är att jag tyvärr måste använda 1-2 sadlar på alla hästar, som tur är så fungerar detta oftast då sadlarna är av god kvalitet och ligger ok på många hästar.
Men inte på denna herre alltså, och som ni förstår så finns det ingen möjlighet för mig att köpa in en sadel till enbart honom..
Ja..vad jag vill få ut av tråden (förutom att få babbla av mig lite..
) är väl att få höra vad ni själva har för erfarenhet utav denna pad?
Vilken inverkan har den egentligen, utöver att den höjer sadeln 1m i bakkant?
Funderingar och erfarenheter efterlyses!
Hästen har enligt min chef (ägaren) i princip alltid ridits med denna pad och självklart så rider jag då med den varje dag.
Men...
Jag har blivit så satans skeptisk till att den verkligen gör nytta..
Sadeln glider bakåt i princip varje pass, speciellt om vi är ute och konditionstränar. Sadeln hamnar även lite framstupa iom att padden är så himlans tjock. I mina ögon så ligger den heller inte bra eftersom paden gör så att sadelns anläggningsyta blir åt helvete..
Problemet med att jobba i försäljnings/tävlingsstall är att jag tyvärr måste använda 1-2 sadlar på alla hästar, som tur är så fungerar detta oftast då sadlarna är av god kvalitet och ligger ok på många hästar.
Men inte på denna herre alltså, och som ni förstår så finns det ingen möjlighet för mig att köpa in en sadel till enbart honom..
Ja..vad jag vill få ut av tråden (förutom att få babbla av mig lite..
Vilken inverkan har den egentligen, utöver att den höjer sadeln 1m i bakkant?
Funderingar och erfarenheter efterlyses!