Nyfiken hetens skull :)

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare toketossan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 753
T

toketossan

Om ni har en häst som inte är varken musklad eller i kondition.
Hur gör ni då för att träna upp detta?
Hur lägger ni upp träningen och varför?

Mvh

Sv: Nyfiken hetens skull :)

Markarbete är bra, longering, tömköra och promenader. Så får hästen en chans att bygga upp kondition och muskler innan Du rider. Gå, eller rida över bommar är också bra för musklerna. Lycka till!

Sv: Nyfiken hetens skull :)

Longering och markarbete som sagt vad, bygger viktiga muskler, men det är viktigt att du träna rätt, ta gärna hjälp av en instruktör....säger som noomi, promenader och tömkörning för att få upp konditionen ....Om du kan rida hästen så är skogsvägar och backar oxå bra...senare kan man börja med lite intervallträning...Just nu plumsa vi mycket i snön, det får dem en himla bra kondition av...Lycka till;)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 605
Senast: Edla
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: Edla
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 762
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 978
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka