Nyligen höjdes försäkringen..

Heulwen

Trådstartare
Jag har en A***a försäkring till min häst. Härom veckan fick jag ett brev hem där det helt plötsligt står att premien har höjts med ca 80:- per månad och det gäller f r o m nu.

Nu till min fråga; Har jag inte rätt att få en förvarning om höjningen några månader innan så att jag om jag nu skulle vilja det, hann byta försäkring (bolag) innan det här började gälla?

/Heulwen

Sv: Nyligen höjdes försäkringen..

Vilken slags försäkring har du? Vet dessvärre inte svaret på din fråga, men undrar om det gäller alla deras slags försäkringar, eller kanske om man bara har månadsvis? Jag har på halvår och det är dags för min att komma snart...:crazy:

Sv: Nyligen höjdes försäkringen..

Det nya försäkringsbrevet med eventuella ändringar skickas ju alltid ut runt en månad innan årsförfallodagen, dvs det datum du bundit dig till. De kan ju ha gjort ändringar under året i villkoren men som inte heller träder i kraft förrän just din årsförfallodag inträffar. Du har ju alltså en månad på dig att i så fall säga upp försäkringen och byta bolag om du så önskar.

Verkar dock som om de flesta bolag har gjort kraftiga höjningar på sina premier i år. Fick själv en höjning med drygt 100kr/mån.

Liknande trådar

Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min... 2
Svar
29
· Visningar
4 441
Senast: __sofia__
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i... 2 3
Svar
54
· Visningar
8 184
Senast: fio
·
Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 958
Senast: Piranesi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka