Nylonförstärkta stigläder

domino

Trådstartare
Vilka ska jag välja?
Har förstått att Prestige ska vara bland de bästa.. Men ligger en bit över min budget. Ska visserligen vara till en Prestigesadel men finns det billigare som är bra så väljer jag dom :angel:

Vilka har ni? Har hört både bra och dåligt om Jacsons..
Såg att H**ks har otöjbara med men de såg inte så roliga ut.

:confused:

Sv: Nylonförstärkta stigläder

Har ett par Jacson nu till en lånesadel som vi har nu. De är verkigen inte roliga. Lädret ser ut som papper och blir små sprickor i efter bara någon gångs användning. När den nya sadeln kommer blir det absolut några av bättre kvalitet.

Har även sett Hööks variant. De ser inte så roliga ut de heller, tappar färgen efter ett tag.

Tror faktiskt att det är värt att spara ihop pengar till ett par dyrare. Det är nog svårt att hitta några billiga som inte ser billiga ut...

Köpte från H**ks förut men dom sprang i lädret vid hålen och vart jättefula. Visst dom täjde sig väl inte men såg så fula ut efter bara några veckor så jag skulle satsa på någon dyrare variant...

Jacsons är helt okej. I alla fall mina. Säkerligen bättre än Hööks i alla fall.
Men annars är det nog bara att se glad ut, och spara ihop till t.ex. ett par Prestige eller liknande, av bättre kvalité ändå.

Hm, ja Prestigelädren blir nog bäst om man ser långsiktigt, så man slipper bli missnöjd köpa på sig nya igen... :idea: Vad kostar dom, är det inte 8-900kr ?

Jag tycker Jacsons är sådär. Det ska absolut inte sitta på en sadel där det är flera som rider och man ändrar stiglädrena en massa, då ser de efter ett tag ut som papper, som någon skrev. Däremot har jag ett par på min dressyrsadel, som bara jag använder (inget ändrande på längden på lädrena där ;) ) och de är väldigt fina fortfarande. :)

JAg har Prestiges egna och är supernöjd...
HAr ridit i min sadel i 3 år i samma hål och de behöver inte bytas ännu... Har inte heller töjt sig ngt.
Skulle aldrig köpa ngt annat till min sadel iaf. Inte värt att chansa. Köper hellre det lite dyrare och handlar 1 gång istället för 3...
Dom är verkligen värda sina pengar! Leta lite i alla samlingar så kanske du får ihop till dom...

Mina prestige är döda.. efter ca 5 års användning är dom nu döda.. :cry: Dyra som skam e dom oxå...
Har upptäckt att skinnet är bortslitet på den ena.. med risk för att dom rämnar har dom numera fått en hederplats i sopkorgen.. :cry:

Råd har jag allt, men känner kanske inte att jag ville betala så mycket för stigläder, menb har nu ändrad uppfattning om det ;)

Får väl slå ett slag för Jacsons :) Jag har haft mina i 2-3 år och de har hållt jättebra! Nu är det ju bara jag som använder sadeln men jag ändrar ju mellan hopp och vanlig längd ett par dagar i veckan, inget slitage att prata om. Väl värda pengarna tycker jag.

Har förstått att det är lite delade menigar om Jacsons. Medryttaren är lååång och jag är kooort så stigläderlängden ändras en hel del på sadeln...

jag har wintec, tycker de är så himla smidiga, och väldigt prisvärda :idea:

Hur mkt kostar de?! Finns de att köpa från internetbutik?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 815
Senast: ildiko
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 077
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 635
Senast: Araminta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 594
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025