Bukefalos 28 år!

Nymfkakadua eller undulat?

Ang. kanin kan jag påstå mig ha ganska stor erfarenhet. När vi nån gång varit tvungna att ha en kanin ensam blir den apatisk, sitter bara på ett ställe. Blir tjock, aggressiv, och är ledsen och mår inte bra. Min häst går nu för tillfället ensam, och beter sig på samma sätt, ungefär. Står stilla mycket mer och är helt loj. På det sättet är en häst som en hund, min häst ser mig som en flockmedlem, så är glad när jag är med henne, men tyvärr kan jag inte vara hon henne jämt, vilket ofta hundägare är.

Men en fågel kan inte se en människa som ett sällskap på samma sätt, som kaninen. Dom kan ju må bra för det, men det är nog egentligen smidigare för ägaren att ha två. Man kan vara borta mer och man behöver inte ha dåligt samvete om man inte hinner, även fast dom gillar att vara med människor så har dom ju varandra liksom.
 
Borde man inte sträva efter att få sitt djur att må som bra som möjligt? Varför nöja sig med lagom?
 
Sv: Nymfkakadua eller undulat?

jag tycker en undulat den behöver mycket kärlek:love:
 
Sv: Nymfkakadua eller undulat?

jag tycker en undulat den behöver mycket kärlek :love: jag har 2 stycken man ska ha vänner till såna fåglar







lycka till;)
 
Sv: Nymfkakadua eller undulat?

jag tycker en undulat den behöver mycket kärlek :love: jag har 2 stycken man ska ha vänner till såna fåglar







lycka till;)
jag tycker en undulat den behöver mycket kärlek.jag har 2 stycken man ska ha vänner till såna fåglar.



lycka till
 

Liknande trådar

Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
419
Senast: MissFideli
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 719
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
871
Senast: Ananazen
·
Hemmet Jag har aldrig lyckats hitta någon fin stjärna till granen. Jag har en som duger, men har aldrig hittat DEN liksom. Allting är liksom...
Svar
7
· Visningar
369
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp