nypris?!M&N /cliff barnsby

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare annaaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 3 041
A

annaaa

jag har två sadlar hemma på prov och lån nu begangnade vi är lite intresserade av att veta vad dom kostar i nypris vill inte bli pålurad något i "överpris":)
så min fråga är vad kostar dom här sadlarna ca i nypris?

cliff barnsby-whitaker (hopp)
m&n golden collection (tror jag den hette)(dressyr)

skulle vara jätte snällt ifa någon ville svara men som sagt ca pris på dom nya.. tack på förhand:D

Sv: nypris?!M&N /cliff barnsby

Min CB Orginal Milton (vet inte va de är för skillnad på den och din) kostade i orginal pris runt 24 ^o)

tack så jätte mycket frö svaren:) ´vi ahr bara råd att köpa en av sadlarna nu så det lutar åt cliff barnsbyn eftersom just whitaker modellen ska varas svår att få tag på:) m&n goldencollection finns trätt många tillsalu begangnade eller vad tycker ni är smartast?:)

Jag själv tycker att M&N sadlarna håller högre kvalitet och komfort än Whitakern. Men ta den som passar hästen bäst...

Jag bytte just från en M&N (nypris 16,000) till en CB-omega, beg 1 år fick jag betala 12,000.

Jag är supernöjd med min CB! Tycker den ger mera stöd än vad min mn gjorde! Tycker också att det verkar vara bättre läder, ialla fall i min....

CB jag provar är en hopp vet inte om alla förstod det? så frågan är om jag lixom ska börja med att bara ha hoppen och sen köpa en dressyrsadel, eller om jag ska börja med en dressyr sedan köpa en hopp... men vad jag ahr upfattat det som är det lättare att få tag på bra begangnade dressyrsadlar än bra hopp? lutar just nu åt hopp sadeln då jag rä lite kär i utseendet bara den ligger bra men om min häst skulle muskla om sig mycket så blir den nog för smal men det kommer nog vilken sadel som helst bli...

I min CB kan jag rida både hopp och dressyr (åtminstone hyfsat..).

Dessutom ger den ett sju :devil: grepp! Förut flög jag som en vante om han hoppade lite högt eller bockade eller så...
Nu är det bara att klämma åt så sitter man kvar!:bow:

Rekomenderar varmt CB:n!

tack för svaren:) jo ahr dne hemma på lån nu bara längtasr till jag ska rpovrida den ser ut och vara hur skön som helst:):love:

Jag tycker nästan att det är tvärtom, mycket lättare att hitta fina begagnade hoppsadlar än dressyrsadlar.

Jag gillar M&N jättemycket, helt klart en av mina favvo dressyrsadlar! Men jag tycker också mycket om CB Whitakern. Vad gör du mest egentligen? Om du dressyrar mest hade jag klart köpt en M&N och en billigare CB hoppsadel. Gr att hitta äldre flatbacks för runt 3-4.000:-, mycket prisvärt!

just nu är det dressyrmest men hon ska bli hopp häst.. då det är det roligaste englit häst ohc ryttare;) grejen är att iv egentligen bara är på jakt efter hopp sadel men m&n låg så sjukt perfekt på henne så blir så himla velig då men självklart kan jag köpa båda emn då måste jag fixa pengar snabbt poch det är inte det lättaste..:confused:

jag vet inte men det 'r den absolut skönaste sadel jag ridit i någonsin:love:
vcet inte vad som menas med anläggningsyta men den är ganska kort på längden iaf..

Liknande trådar

Hästmänniskan En kompis har sin häst till salu och i helgen var det en som var och kollade på den. De tyckte att hästen var klart intressant och ville... 2
Svar
21
· Visningar
4 237
Senast: Piraja
·
Utrustning Är lite nyfiken på vad det finns för sadlar i prisklassen ca 5-6.000:- Absoluta maxpriset är dock 10 000:- och då har jag absolut... 2
Svar
33
· Visningar
2 559
Senast: åsnan
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka