• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare Yoggi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 019
Y

Yoggi

Har kollat runt lite och börjar fundera på om vår hund har noskvalster. Han nyser några gånger varje morgon och sen oftast några gånger till under dagen. Har inte funderat så mycket på det innan men nu när jag märker att det sker varje dag känns det som jag behöver kolla upp det. Kan vara lite blöt om nosen ibland. Han mår för övrigt bra. Ska ringa djursjukhuset på måndag, men vad tror ni?

Sv: Nyser

Min hund började nysa ett par-tre dagar efter en utställning i ett ridhus en gång. Riktigt rejäla nysningar så han nästan körde hakan i marken. Det gick över efter 2-3 dagar och troligtvis var det ett virus som han fått i ridhuset. Det var fler hundar som nös.

Svårt att säga. Kan vara noskvalster, virus, infektion eller allergi. Du säger inte hur länge hunden har hållit på att nysa.

Sv: Nyser

I några veckor skulle jag tro, tänkte som sagt inte på det i början.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
612
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
575
Senast: movi
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 586
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka