Mitten

Trådstartare
Tjoho, jag är så glad, idag har båda hästarna ridits för ny instruktör och det känns bara sååå :banana: :banana: :banana:
Hon ska komma ut en gång i månaden iallafall så att jag får lite hjälp med min ridverktygslåda, och nu har jag HOPP ! Vi ska lära oss akademisk ridning är tanken. Och tjejerna verkade förstå och de jobbade och lyssnade och var mattes underbara pluttisar !

Ville bara göra en gladtråd och alla andra får gärna också meddela varför DE har fått motivation och glädje i ridningen idag :D

Sv: Nystart!

Vad underbart att d skriver det här inlägget :D

Jag tränade för tränare idag igen, första gången på 1-2 månader. Och det är andra lektionen på min nuvarande häst. Herregud vad bra det gick. Han var jätteduktig efter ett tag och sökte sig jättefint i form till slut. Så stolt över snuttisen :love:

Så glad att jag hittade henne alltså.
Hon tycker min häst hade lagt på sig, och musklat sig mer sen sist. Vilket han har haft problem med. Hon tyckte också han var finare i pälsen. Jag har nämligen börjat ge honom e-vitamin-tillskott som hon föreslog första lektionen. Kul att det syns ett resultat så pass fort :banana:

Tack för att någon känner som jag idag :bow:

längtar bara till nästa lektion igen :bump:

Har oxå ridit för min nya instruktör för andra gången idag. Det är JÄTTEKUL att rida för henne!:) Hon är så positiv och "läser" hästen exakt. Tror aldrig att jag tidigare tyckt, att det varit så roligt att jobba i enbart skrittarbete nästan en hel lektion. Det gjorde vi första gången. Idag blev det mera travarbete. Vi fick så mkt beröm, både lilla hästen och jag. Längtar till nästa gång om 14 dagar!:love: :banana:

Härligt :love:

En tränare gör sjukt stor skillnad, även för en otävlingsintresserad potatisryttare och en travarkärring :p Skönt att hitta någon som förstår vår nivå också. Hon känns super verkligen!

Första gången min bruksnordis ridits för en tränare som tar henne på allvar och inte bara fäller 'oformlig köttbulle'-kommentaren, uuuuunderbart :love: Dessutom reds hon av min sambo som inte gjort annat än att lulla i skogen någonsin :o Men nu har hans "dressyr"-intresse väckts också. Nu ska det bli ordning till och med på oss i vår lilla familj!

Kul att höra att så pass många hittat bra tränare. Det är mer än vad man kan säga om mig :( Hon är inte trevlig, min nya tränare.. tror hon har något emot mitt tänkande och min häst.

Borde du inte byta då .. ?
Jag har haft problem med 'nonchalerande' av båd mig och hästen, för att vi inte är så tjusiga som många andra :o

Det är ju så himla underart :banana:
Hoppas att det inte svalnar nu då, utan att han vill fortsätta. Det kan ju inte gå annat än bättre liksom. Så skoj när det går bra.
Inte är nordisar tjockaoch klumpiga. Älskar ju nordisar, de är så himla sööta. Massor av busig man, och kraftiga och uthålliga i kroppen :love:

Många har trackat min häst för att han är seg, lat, tjock och gammal.
men efter första lektionen blev han så fruktansvärt pigg, att han nu tycker allt jag gör betyder galopp och springa det fortaste man kan. Det är så skönt när man känner att hästen också tycker det är skoj, och det är på bådas vilkor.

Ridningen blir 1000 gånger roligare när man har en duktig tränare som är där och korrigerar allting. Behöver någon som gapar lite på mig, blir så lat annars. Sen kan inte jag göra någonting utan att jag förstår varför, och hon är så himla bra på att förklara.

Min häst har ju lite dålig rygg, så det är rätt viktigt att han arbetar i rätt form, vilket jag har haft mycket problem med. Men igår gick han toppenbra och arbetade på jättefint. Fick jättemycket beröm för honom :bump:

Hon tycker det är bra att jag har en gammal häst, och att jag har hittat en jättetrevlig pålle. Och ger honom mycket beröm för att han är så duktig.
Så nu morrar jag och fräser åt alla som sa att han var skräp, och borde bytas ut mot en "riktig häst", som de så fint kallade det :mad:

förlåt för långt inlägg :o

Senast ändrad av en moderator:

Underbart inlägg :love:
Jag förstår precis hur du menar! Det är så härligt när man bara tycker att ens häst är det bästa som finns trots andras kommentarer :D
Jag red lite övningar idag som jag lärt mig på lektionen och HERREGUD :eek: Vem har bytt ut min pålla ?? Hon var helt overkligt fin !! Jag är så stolt att jag kan gråta just nu! Och det behövs efter lång tid när vi inte kommit framåt alls.
Jag måste köpa videokamera :bump:

Jag råkar veta vilken instruktör det är ;)

Visst är det härligt när man får ett nytt sätt att se på ridning och sin häst?

Va roligt för er! :)
Längtar själv till på lördag, då börjar äntligen träningarna med ridtravarföreningen om för vår del :bump:

Borde du inte byta då .. ?
Jag har haft problem med 'nonchalerande' av båd mig och hästen, för att vi inte är så tjusiga som många andra :o

ja, om detändå vore så enkelt.. Det finns bara en enda tränare här, såvida jag inte vill åka ca tio mil. Inte så lätt eftersom jag inte har bil eller körkort än.
Jag ska ta upp min PNHträning igen nu, när tränaren inte längre är mammaledig. Då komemr det förhoppningsvis gå bättre igen

Jaaaa. filma och lägg upp det här. Så himla roligt att se andras pållar :bump:

Jag kan inte träna så mycket i paddock, eftersom de fortfarade inte fixat ljuset :mad: Men jag ska se om jag kanske går dit på söndag när det är ljust :smirk: Längtar så efter att få göra alla fina övningar, som fick honom att slappna av ordentligt.

Det är så ruggigt skoj när hästarna verkligen trivs med det. Hoppas att de går lika bra i fortsättningen för er nu.

Kram på alla duktiga pållar :love:

Jag råkar veta vilken instruktör det är ;)

Visst är det härligt när man får ett nytt sätt att se på ridning och sin häst?

Hallå där hur kan du veta det ?? :eek:
Bra är hon iallafall, det känns super fortfarande :bump: Och jag HAR en videokamera och HAR filmat lite :o Men kanske inget uppvisningsmaterial än :crazy:

Jo det är kul att hitta något som funkar. speciellet om tränaren är bra. Det så svårt att hitta en bra tränare :( . Men nu har en underbar tränare som verkligen lär ut och inte bara pratar. :love: Men iof har jag väldigt svårt för tränare (lite attitydsproblem) :angel:

(lite attitydsproblem) :angel:

Skulle jag aaaaaldrig ha :angel: Och jag är JÄTTEFÖRSTÅENDE för de som inte tycker att min häst är bäst i världen och påpekar hennes brister :angel:
Har haft en tränare som sa att min häst var 'förstörd', 'inget att ha' och att jag skulle 'köpa en ny snarast och göra mig av med henne' ... :mad: Och då hade jag haft henne i nästan en månad. Schysst liksom :eek:
Kan tillägga att hon satt upp, flög av 3 gånger och sedan kläckte ur sig kommentarerna. Hon var inte vår tränare så länge konstigt nog :D

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 336
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 476
Senast: Edla
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka