Sv: Nytt år!

Tippan skrev:
Tryffel tillhör markägaren och man får alltså inte ta upp det!!

Det finns dock i andra delar av landet en falsk tryffel som är oätlig som man kan leta efter med sina hundar :)

Jodå, känner till det. Hade tänkt satsa på kantareller istället. Så mycket enklare för mig att känna igen (svampexpert... :angel: )
 
Sv: Nytt år!

Jag Väntar med spänning på att min parson tik Leia (Barsetta Sweet Devil) ska valpa... Gjorde ett ultraljud idag och minst 4 valpar kan vi vänta oss runt den 20 Januari... Sen blir det förhoppningsvis några utställningar under sommaren...

Hälsningar Moa
 
Sv: Nytt år!

Har som mål att Sam ska:
- Bli rumsren :p
- Gå lydnadskurs
- Börja apportera
- Bli bättre på inkallning

Han har på mindre än två veckor redan lärt sig att komma på signal, sitt, sitt och stanna, sätta sig vid dörren när han vill gå ut och att äta paté. :p
 
Sv: Nytt år!

Den enda planen vi har än så länge är att jag och Freja ska gå en Agility nybörjarkurs! Ska bli jätteskoj, och jag tror hon kommer gilla det. :)

Annars så hoppas jag att hon och jag får lite mer egentid, då det senaste året har varit väldigt mycket bebis för min del.
 
Sv: Nytt år!

Kalaspinglan skrev:
Vi vill också testa på spårning, vi får väl se när han är mogen för det..
Sådär tänkte jag också ungefär när min hund var valp. Gick valpkurs och fortsättning, men inget bruks. Nu när hon är två har vi varit på Boxerträffar och upptäcker då att hon går lika "svåra" :smirk: spår som 4-månadersvalpen som också är med på träffarna... :o
Så vad jag ville säga var att hundar kan prova på spår redan när man hämtat dem från kenneln, det enda som skiljer är väl möjligtvis vilka krav man ställer på hunden. När de är så där små så ska man bara se det som en kul grej!

/JES
som känner sig EFTER med både hunden och yngsta hästen just nu.. :crazy:
 
Sv: Nytt år!

Vi har sedan några veckor tillbaka börjat träna lydnad på Brukshundsklubben en gång i veckan, tillsammans med en eller flera andra hundar. Så det ska vi fortsätta med, och förhoppningsvis komma med i någon kurs till våren också.*hoppas*

Mitt mål är att träna in tävlingslydnadsmomenten (klass 1) korrekt, så att vi kanske, kanske kan tävla någon gång framöver.
Just nu handlar det dock om att inte-släpa-matte-runt-planen-med-skallen-nedtryckt-i-marken. ;)

Förutom lydnaden ska vi köra vidare med spårningen (vilt-) och även där ha som mål att kanske gå prov så småningom.

Jag känner mig så motiverad just nu att jag vet att detta år kommer bli fyllt med aktiviteter. :bump:
 
Sv: Nytt år!

Precis.

Om hunden är mogen vet man ju inte förrän man prövat. :) Det som är så himla bra med spår är att man inte kan förstöra något. Tar han inte spåret så strunta i det och låt han fortsätta sin promenad. Hunden förstår inte att han missat något.

Jag lade första spåret när mina valpar var 5 v. Gick super!

De vet ju inte om att de gör ett jobb utan följer bara den supergoa doften. :d Och tada...vad det lönade sig. I slutet av den goda doften låg det en jättegod korvbit. Himlans va bra det var att följa spåret. Det lönade sig dubbelt upp! :D
 
Sv: Nytt år!

Årets planering:
Tävlingslydnadskurs
Fortsätta spårträningen
MH i augusti
Ett par utställningar ska väl också hinnas med

Förhoppningsvis ska vi starta Akl sph och någon Lkl1 innan hösten går mot sitt slut, beror dock på hur lydnaden utvecklar sig men jag tror nog det ska gå, som det ser ut just för tillfället iaf. Målen är att bli uppflyttade till Lkl sph i första hand och sedan ev. också ta LP1 under året, men just det känns inte så viktigt. Går målen i lås så kommer vintern ägnas åt vidare spår och lydnadsträningar så vi är redo att starta Lkl2 och Lkl sph under våren 2006
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 484
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 835
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 738
Senast: Myrten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 964
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp