Nytt bredbandsabonnemang - vad välja?

superstar

Trådstartare
Jag ska flytta nästa månad och därmed skaffa nytt bredband (har hyrt lägenhet inklusive bredband innan) och har ingen aning om vad jag ska välja. Fast eller mobilt? Vilken operatör?

Jag surfar rätt mycket, fast gör inga avancerade grejjer. Vill ha obegränsat med tid eftersom jag är inloggad på msn och spotify i princip dygnet runt. Jag har en knapp budget och därför är såklart billigast möjliga att föredra, men det ska ju fungera också. Hade problem med mitt tidigare abonnemang och det var på vinst och förlust varje gång man startade datorn vilket inte fungerar då jag måste komma åt internet för skolarbete. Dessutom är jag totalt oteknisk och blir stressad och irriterad när något sånt här krånglar.

Är lockad att pröva mobilt eftersom det vore skönt att ha när man åker tåg osv men hur bra fungerar det?

Vad har ni andra? Fördelar nackdelar? Pris?

:bump:

Sv: Nytt bredbandsabonnemang - vad välja?

skaffade telenor för drygt en månad sen. Har mest använt det i Uppsala än så länge, men även hemma i småland och på tåget alvesta-stockholm utan problem.

Inte världens snabbaste men inte så att jag stör mig (o det gör jag ganska lätt) och det är begränsat med datatrafik.

Jag är nöjd än så länge.

Är det begränsat eller trillade det bort ett o där? ;)

Vad betalar du per månad?

Jag är som dig. Surfar mycket men gör inget avancerat, är oteknisk och fattig :D

Ska skaffa mobilt internet nu när jag flyttar och har i stort sett bestämd mig för BBB (bredbandsbolaget). Det är alltid fri surf, vettigt pris och hyfsat snabbt (finns 6 och 10 Mbit att välja emellan, för mig kommer 6 att räcka). Vad jag har hört så är det bra täckning också.

Kolla in det.

Ps. Dessutom är det halva priset första 6 månaderna, man tecknar ett 18 mån abbonemang.

Jag kikade på det precis innan jag startade tråden faktiskt :p Och det lutar åt det om ingen kommer med något evulotionerande som säger emot. Men det är alltid bra att höra olika åsikter. Jag undrar hur länge man vågar vänta innan erbjudandet försvinner...

Försvinner det?

Då får jag väl passa på att teckna ett abonnemang då.. för jag tror iaf att det är det som passar mig bäst. Så mycket billigare kommer man inte undan med fri surf...

Nej jag vet inte, men erbjudandet lär väl inte vara för evigt antar jag? 3 hade ett liknande som gäller fram till 29 augusti eller nåt sånt, tex.

oj, obegränsat är det ;)

199./månad

Tänk dock på att många operatörer erbjuder "obegränsad" surfning. vad de inte talar om i det finstilta är att när du t.ex kommer upp i 5 giga på en månad så stryper de hastigheten rejält... (fast du kan ju fortfarande surfa obegränsat i långsammare takt än snigelfart)

Tänk dock på att många operatörer erbjuder "obegränsad" surfning. vad de inte talar om i det finstilta är att när du t.ex kommer upp i 5 giga på en månad så stryper de hastigheten rejält... (fast du kan ju fortfarande surfa obegränsat i långsammare takt än snigelfart)

Bredbandsbolagets mobila bredband (de för 199 kr resp 249 kr per månad) är det obegränsad full-fart-surf som gäller, det stryps ingen hastighet hur mycket man än surfar.

Så vitt jag vet är det bara Bredbandsbolaget och Telenor som har HELT obegränsat, bland övriga operatörer varierar det mellan nån enstaka GB till typ 20 GB, sen sänks hastigheten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka