Nytt HorseHead träns från hööks!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 266
L

Lord Owen

Fick min nya Höökskatalog idag :) och hittade genast ett antal saker som jag skulle kunna tänka mig. Men som med allt annat får man sålla liiiiite grann. Hur som helst, hur är detta träns i kval. och så vidare? Något att ha?

300566.jpg

Sv: Nytt HorseHead träns från hööks!

Vad sent du fick din katalog :p
Jag har känt på de tränsen i butik. Helt ok kvalitet. Dock gillar jag GM- tränsen bättre, de var mjukare och av finare läder. *Vill ha*

Jaaaa, bor på på en ö så gör man (åland) tror aldrig jag hatat posten så mkt som när man väntar på saker från sverige :crazy:
gold medal menar du? mjo, de var rätt fina också men jag blev så avskräckt av deras sadlar förut så jag vågar mig inte på deras träns. kändes det som om HH tränsen var bra då, mjuka stela etc? hur var GM tränsen då? nu tjatar jag jag veeet :D

hm hade med velat ha träns i den färgen fast pullarträns då.

Haha, men fram kommer det...tillslut ;)

Jo det var Gold Medal jag menade. HH-tränsen är ju också mjuka och av mkt bra läder! Absolut inte stela! Så det var ju inte så stor skillnad på dom eg, bara att GM hade smalare remmar och var aningens mjukare. :D

Det är precis det jag har spanat in :D
Fast det kanske blir att vänta till Gbg Horse Show i stället så man har massa pengar att spana träns för :angel:

Jag tittade också på det först men vill inte ens testa med pullar på min häst än eftersom han hatar aachennosgrimma (brukar ta bort den remmen) och pullar sitter ju på typ samma sätt så jag håller mig till engelsk tills han blivit kollad av tandis som kommer i vår eller så. :D

någon mer som klämt på tränsen på hööks? när man nu inte åker dit så ofta så är det bra med andra som gör det som man kan fråga! :bow:

Okej, i regel brukar ju ett pullar ligga bäst ändå..fast det är ju svårt att säga man vet ju inte vad för problem som döljer sig där inne :crazy:
Har själv en häst med mkt problem som jag ridit på sidepull i ca. 1 år innan det var ok med bett och nosgrimma ingen..

Jag köpte ett Gold Medal för kanske 3-4 år sedan och kan hålla med "domino" om att de är av väldigt bra kvalité..jag putsar ofta också vilket bara gör det mer underbart! :love:

Jo, han vill helt enkelt kunan öppna munnen ibland och stör sig jättmkt på alla tänkbara remmar nedanför bettet. Han är redan kollad på klinik i munnen men ska dubbelkolla med en annan tandis nu (torbjörn) så att det verkligen inte är något. :crazy:

Som sagt är jag avskräckt av gold medals sadlar som såg hemska ut och kändes hemska. :p Hur är CH tränsen då?

En vanlig klinik är tyvärr inte alltid att rekommendera..

Hm..har inte kollat dem själv men jag har hört av många att de gärna köper ett sådant träns (och dessutom äger ett...)

Jag var till ATG kliniken i täby men de "snabbkollade bara". Han funkar bra på det mullen mouth han har nu men jag ska kolla honom för en riktig kunnars så då ska det väl ordna sig *ber en bön* :angel:

hur hållbara är gm tränsen då? :)

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 230
Senast: Reshästen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Sryoqwe
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
356
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka